gentlegiantafskofvde.blogg.se

Andra dagens hälsoval

Kategori: Allmänt

Igår hanns det inte vara ute på internet i privat regi. Det var en lång dag med handlendingar av första årets studenter som nu ska ut och göra egna enkätundersökningar (hur häftigt är inte det?!). Mycket inspirerande!!! på kvällen blev det sedan dags för middag med en god vän och sångövning. Vi är några som ska sätta upp en musikföreställning på alla hjärtans dag och igår repade vi någon timma. Därefter stannade jag och den andre solisten samt trumslagare kvar och sjöng och spelade. Det var helt underbart. Jag är blyg när det kommer till att sjunga men med den andre solisten så känner jag mig trygg. Kvällen avslutades emd att jag sjöng 'Gabriellas sång' i St Helena kyrka. En livgivande och personöppnande upplevelse. Har aldrig sjungit på det viset och det är något nytt och levande i mig som frigjorts. det är så svårt att beskriva! Så, kanske blev det två hälsoval igår: 1) jag tog med mig smörgås och apelsin till jobbet för att ha något att äta (för er som inte följt mig så länge så kan det tålas att förklaras att jag är en person som jobbar lite för mycket och ofta äter kasst på dagarna, för att inte säga att jag inte äter över huvud taget), och 2) jag vågade sjunga ut och vann en del av mig själv som jag inte visste fanns.
 
Härlig tisdag!
 
 

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Det låter minsann som två val, vad härligt! Att våga släppa loss alla känslor och låsningar och bara sjunga är en stark känsla. Hoppas du får en fortsatt bra vecka!

    2013-01-30 | 19:07:57
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: