gentlegiantafskofvde.blogg.se

Första dagen på 2013

Kategori: Allmänt

Det är härligt att ta del av allas årskrönikor och jag längtar efter att göra min egen i juli. Förhoppningvis med lika bra resultat. Kommer på att jag är rätt dålig på att ta bilder och ska försöka bli bättre på det. Dessvärre är jag ju inte helt bekväm med att visa mig själv på bild med tanke på det jobb jag har. Kanske kan jag göra några lösenordskyddade inlägg som bara är för er som är mina bloggvänner? Eller lösa det på annat sätt...
 
Så... Första dagen på året. Medan det rapporteras om folk som vädrar sina nyårslöften på stadens gångbanor och gym så har vi en riktigt härlig och lugn dag här idag. Förutom kattmataravbrott i sömnen runt nio så har vi sovit till elva och sedan tagit det lugnt. Det är underbart med lediga dagar tillsammans och jag passar på att njuta denna sista tillsammansdag på någon månad. Vädret lockar dock ut till promenader och löpturer och imorgon blir det de vanliga rutinerna igen. Har kommit ifrån gymmet lite (är mycket mer en utomhusperson) och ska sparka mig i rumpan så att jag kommer dit åtminstone ett par dagar i veckan så att jag kan bygga styrka. Cyklar, går och springer och har mitt core-program som jag gör uppblandat med rehabövningarna som stärker mina ben. Men, det är inte samma sak som styrketräning och jag behöver det inför kommande säsong.
 
Att det är första dagen på nytt år går mig obemärkt förbi (om vi bortser från smällarna igår) på alla sätt utom ett: det är väldigt påtagligt nu att saker ska åstadkommas snart. Inte för att jag gått och trott att det är fruktansvärt långt kvar men det har ändå varit att 'nästa år' och 'i maj'. Det första resonemanget är nu struket och det senare känns som om det kommit närmre. Underlig känsla. Men det är awesome! Om fem månader och två veckor ska jag springa mitt första lopp på 5 km tillsammans med min väninna och fyra månader efter det så ska jag spring mitt första mil-lopp. Hur häftigt är inte det? Har lagt in träningsprogram i kalendern och är riktigt taggad! Har längtat efter att komma igång och nu är det dags. Jag ser verkligen fram emot vad som väntar!
 

Kommentarer

  • Eva säger:

    Hej, vad spännande med nytt år och ditt mål i sikte! :-) Och kul att kika in här igen. Jag var förbi i somras då jag startade min blogg "FitnessMe", kom igång med kost och träning, men sen gick allt åt helskutta när jobb och övertid drog igång. Nu känner jag mig bättre kittad inför våren och laddar om. Jag blir så peppad av alla er som bloggar och berättar om alla era framgångar - och motgångar på vägen - men inte ger upp! Gott nytt år!

    Svar: Hejsan! Gott att 'se' dig igen! Ska bli roligt att följa dig under våren och jag kommer hejja på dig! Önskar dig en riktigt fin start på året! Vi kommer rocka denna våren!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-01 | 18:11:41
    Bloggadress: http://www.evasfitnessme.blogspot.com

Kommentera inlägget här: