gentlegiantafskofvde.blogg.se

Första hälsovalet och in på femte veckan av kompisutmaningen

Kategori: Allmänt

Det sägs att det tar tre veckor att ändra en vana. Så kanske kan det ta tre veckor att skapa en mer hälsoinpirerad livsstil? Alltför ofta väljer jag andras behov framför mina egna och alltför ofta glömmer jag bort att ta hand om mig själv. Den hälsoutmaning jag och Minendie dragit igång, och som vi hoppas ni vill vara med på, handlar för mig just om det. Att göra ett hälsoval var dag. Hur litet eller stort som helst. Ett val för mig och mitt välmående. Idag blev det ett träningsinriktat val: en timma på motionscykeln istället för att falla ihop i en gråtig hög på soffan pga trötthet och uppbunkrad stress. Ut med stresshormonerna och in med stolthet, cirkulation och mig själv!
 
 
Känns mycket bättre nu och jag är både mjukare i kroppen och gladare i humöret. Har tänkt på att jag aldrig ångrat ett träningspass även om de känns motiga. Det kan särskilt kännas motigt när jag nu går in på tredje veckan av alltför långa dagar. Min illusion om att denna vecka skulle bli bättre har gått om intet. Spenderade tiden mellan 08 och 15 med möten och handledning och stressande med dokument före och efter i några timmar. Har en ungefär likadan dag imorgon. Onsdag till fredag ser bättre ut men jag tenderar att bunkra en trötthet från sådana här dagar som gör att även sextimmarsdagar känns som tiotimmarspass. Sådana här perioder tycks allting gå i ett och idag passade jag på att stanna upp och försöka förankra mig i både min kropp och i nuet genom att blicka ut över vårt fina campus (hjälpte en stund i vart fall):
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: