gentlegiantafskofvde.blogg.se

Första veckan på kompisutmaning och första dagen på 100-dagarsutmaningen

Kategori: Allmänt

Lugn och härlig start denna söndag! Jag hoppas ni har en lika skön start. Här är det tvätt-morgon men i övrigt görs inte många knop. Det är en särskild dag idag ändå. Först veckan på kompisutmaningen (totalt fem veckor) är gjord och för mig blev det 30 min cykel tisdag resp. onsdag, en timma cykel i torsdags och gymmet (30 min XT och styrka) igår. Blir även en timma på cykeln senare idag. Känns som en bra start på året och på kompisutmaningen. Det är inte lika mycket träning som innan jul men fördelen är att jag nu bara kan bli bättre! ;)
 
Jag har även hakat på Pasi Salonens 100-dagarsutmaning. Jag gör det mest med tanken "varför inte". Det betyder att jag avstår från sådant som inte är bra för mig i 100 dagar. Det borde väl gå? Det är fram till den 15 april. Häng gärna på!!! Många av oss tänker ju ändå såhär men då ingår vi i en större gemenskap och kan peppa varandra. Jag behöver verkligen få igång både träning och kost efter två veckor med sovmorgnar, hoppade frukostar och en hel del choklad. Jag har fortsatt att gå ned i vikt så det är inte poängen men jag undrar hur min kropp faktiskt skulle kännas och fungera om jag inte drack cola light, åt choklad eller föll för frestelsen med hämtmat när jobbdagarna är långa och min köksanalfabet till man inte direkt peppar utan erbjuder genvägar för att det "är enklast så". Jag vet att jag levt så innan och jag mådde kanon i kroppen! Då levde jag på raw-food men det fungerade inte i slutändan pga omgivningen. Nu kör jag raw-food ibland, blandat med inspiration från andra tankesätt. Men, till stor del grönt, färskt och gärna ekologiskt och närproducerat. För mig finns det knappast något mer inspirerande än en fräsch grönsaksmarknad. Så, jag antar att jag har tur. Nu ska jag bara ha motivation, lust och ork dessutom. Men, 'Fake it 'til you make it'! Det är bara att köra igång utan ursäkter!
 

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Heja! Du kommer att fixa båda utmaningarna :)

    Svar: Tack för pepp! Tycker du har en bra strategi för tiden framöver och hoppas du får ett givande samtal imorgon. Måste bara fråga, vad är en tanitavägning?
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-06 | 12:24:03
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • alexandra säger:

    klart du fixar det, man mår faktiskt bättre utan cola, hr bara svårt att sluta, me när jag dricker mkt vtten istället så dricker jag mindre cola

    Svar: Jag kan tänka mig att man mår mycket bättre och jag tror cola lighten kommer vara det svåraste att ge upp. Har nog använt den lite istället för något sött. Men, vi är ju superkvinnor och fixar allt vi tar oss för!!! :-) Tycker du kmpar på superbra och har en bra strategi för kommande tid. Ska bli spännande att följa ditt deltagande i BL! Känns det bra inför imorgon?
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-06 | 14:58:10
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • alexandra säger:

    jo det känns som om de här 10 veckorna kommer gå bra, så fokuserad på att komma under 100kg ch i morgon smällllller det....haha...då är det fokus på . Men sedan har man ju sina perioder/svackor och känslor är ju direkt inget man styr över, men jag tror blir bra. 2013 ska bli mitt går :)

    Svar: Riktigt bra inställning! Tror du kommer fixa det galant med ditt fokus! Finns här och hejjar när det blir tungt.
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-06 | 18:04:49
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Minendie säger:

    Tanitavägningen visar vad kroppen består av, hur mycket som är fettfri massa. Dessutom brukar man kunna se hur det är fördelat i kroppen. Det är ganska intressant, ibland kan man se att man minskat mer i fett än vad vågen visar, eller att man har mycket vatten i kroppen just då.

    Svar: Det låter ju som ett mycket bra verktyg! För, antal kg kan ju innebära många olika fördelningar... Är det den mätningen som görs när man går in i en 'behållare'?
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-06 | 20:07:18
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Minendie säger:

    Ja, det är kul att ha och jämföra med. Jag gjorde såna regelbundet när jag var med i Xtravaganza för flera år sedan. Nu tänker jag göra en varannan månad kanske, eller en gång i månaden. Det måste ju hinna hända lite :) De gör dem på gymmet där jag går. Jag rekommenderar att testa.

    2013-01-06 | 21:34:12
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: