gentlegiantafskofvde.blogg.se

Fredag, nya tag

Kategori: Allmänt

I söndags kändes det som om denna kväll var väldigt långt bort. Men nu är den här! Veckan innehöll mycket jobb men det gick smidigt! Min studenter är fantastiska och får mig verkligen att älska mitt jobb. Idag hade jag även handledning på min artikel och jag trivs som fisken i vatten.
 
Det som gått mindre bra är, som sagt, maten. Jag glömmer att äta och mår verkligen inte bra av det. Jag blir extremt gråtig och fick migrän dessutom. (Bring on the drama!) Så, dags för nya tag! Har använt senaste numrena av 'I form' och 'Runners world' för att få härlig inspiration. Till helgen blir det så ren mat som möjligt och lugn träning så att kroppen får det den behöver utan överansträngning. Längtar ned till gymmet och vet att dagar som startar där ofta blir riktigt bra dagar överlag. Avslutar arbetsveckan med ett glas rött medan jag ler vid tanken på mina mål och vetskapen om att jag kommer nå dem. Jag kanske inte har samma fart på min utveckling som andra men även en långsam utveckling är en utveckling i riktning mot dit jag vill komma. Make every day count! ♥
 
 

Kommentarer

  • smulan säger:

    Man måste inte alltid ha så bråttom:) Jag tar det lugnt på min resa och försöker låta bli att stressa min kropp för mycket. Man kommer fram ändå. Så jag tycker du gör rätt som lyssnar på din kropp och ditt inre och tar det i den takt dom vill.
    Ha en härlig lördagskväll!
    Kram

    Svar: Tack för värmande ord! Jag tror att jag var väldigt påverkad av andras fantastiska resultat och att jag som yngre kunde förändra min kropp ganska snabbt. Numer går det långsamt och jag insåg efter att ha varit frustrerad ett tag att jag fick tänka om. Efter den acceptansen så mår jag mycket bättre och, som du skriver, så stressar jag inte min kropp.
    Jag hade en mysig lördagkväll med mina grabbar (man och två katter) och hoppas att du hade en trevlig kväll!

    Jag kan inte kommentera dina inlägg (behöver nog uppdatera ngt program) men följer dig och inspireras av dig. Började t.ex. fundera över min egen sömn och hur den inverkar på mig. Jag hoppas du mår bättre idag och vill passa på att säga 'bra jobbat' för dina fina resultat!

    Kram
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-19 | 19:47:12
    Bloggadress: http://https://smulgubben.wordpress.com
  • smulan säger:

    Vilken bra insikt att man är sig själv och ingen annan. Alltså kan man inte jämföra sig med andra.
    Låter som ni haft det mysigt i helgen, vi hade också en mysig lördag men lite mer jobbig sändag:)
    Tack för dina ord:) Jag tror sömnen påverkar mer än vad man tror när det gäller viktminskning. Forskarna säger ju att man har lättare för att få bukfett som kvinna om man sover dåligt. Nu när jag ser tillbaka så kan det nog stämma. för när min sömn började bli eländig så började "limpan" på magen komma. Innan satt inte mitt fett där på samma sätt.
    Men det kan vara lättare saft än gjort att sova bra:)
    Ha en bra vecka och var rädd om dig!
    Kram

    2013-01-22 | 15:03:37
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: