gentlegiantafskofvde.blogg.se

I feel it in my muscles...

Kategori: Allmänt

Känslan i kroppen finns där. Jag minns den från förr. Den är svår att beskriva men går ut på att det finns en stelhet och ömhet i mina muskelfästen. I stort sett överallt i kroppen... Har jag lyft 100 kg i bänkpress? Har jag rott en timma i sträck med god watt-nivå? Har jag dragit en traktor över ett gärde? Alla av dessa är troliga skäl ( ;) ) men inte grunden för känslan idag. Musklerna är stela pga stress. Stressen tycks lagra sig i mina muskelfästen som knutna nävar. Receptet för att lossa hårdheten är bad, massage, cardio och utrensning. Jag inser snabbt att de tre sista jobb-dagarna denna vecka inte är lämpliga för botgöring och avslappning. Till helgen påbörjas därför en nio dagar lång rensnings- och träningsperiod. En riktig ta-hand-om och reparera-period. Oh yes! We're talking about detox and training! Mitt bästa recept för att komma tillbaka till rätt nivå av gott humör och mjukhet. Hormonåterställning och cirkulation är mina ledord! Längtar redan! Först ska jag dock klara dess tre dagar. Min belöning för att jag gör det är en tur till min hälsokostbutik för att skämma bort mig själv med bra grejjer! Bilder och förklaring kommer för er som är nyfikna.
 
Vilket är ert bästa recept för återställning?
 

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Stress kan verkligen påverka kroppen på många olika sätt. Det är bra att du känner igen symtomen och kan stoppa det innan det går för långt.

    Angående utmaningen, jag vet inte riktigt hur lång den ska vara. Det är ju kul om det pågår ett tag men samtidigt får det inte vara så länge att man tappar lusten att vara med. Är en månad för långt? Två veckor kanske? Jag har ingen aning :)

    Svar: Man säger ju att det tar tre veckor att ändra en vana... Så, ska vi köra med det heliga talet 3?
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-23 | 21:30:15
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Minendie säger:

    Tre veckor låter bra. Ska vi köra start på måndag? Om man har instagram och vill kan man kanske lägga upp där också och ha någon gemensam tagg. Men bloggen är det som räknas. Vad tycker du?

    Svar: Det låter toppen! Ser fram emot tre veckor fårn måndag och hoppas på bra uppslutning! Kramar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-25 | 21:49:47
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.%20com

Kommentera inlägget här: