gentlegiantafskofvde.blogg.se

Morgonträning har inte guld i mund

Kategori: Allmänt

Vad gör man när katterna är terrorister kl 5 på morgonen och gör det omöjligt att somna om? Jo, man försöker somna om i alla fall i ca 40 minuter och inser sedan lönlösheten i det och går då upp, svidar om till träningskläder och drar till gymmet. Morgonträningen ska komma på plats igen och det var ett suveränt tillfälle att inse att jag faktiskt kan gå till gymmet runt sex-tiden utan att dö även om det tar emot lite. Samtidigt är det som om jag inte riktigt vaknat på alla plan och att det därför finns mindre motstånd. Bara att sätta på autopiloten och göra det jag ska.
 
Det blev crosstrainer 30 minuter med påminnelser till mig själv: "tänk på att sträcka på dig, tänk på att få upp bröstkorgen!" och därefter styrka för armar och ben. Lite kortare än vanligt men för att vara första passet på någon månad så var det helt ok. Handlar ju mest om att komma dit och köra så att jag öppnar för den möjligheten. Och, även om det inte känns jättepepp när jag inser att jag är på väg till gymmet innan gatlyktorna tänds så känns det helt fantastiskt efteråt och det ger energi till hela dagen. För att inte tala om hur fantastiskt den där morgondrinken smakar efter duschen!
 

Kommentarer

  • Kimzan säger:

    wow va duktig du är!
    Du har helt rätt.... om man ändå är vaken och inte ska till jobb kl 7 kan man likaväl dra till gymmet! Å man dör inte... även om man ibland känner så!

    Jag ska försöka komma iväg en morgon innan jobb, en kväll efter jobb och en gång på helgen. Tre ggr i veckan känns som en bra start.

    Måndagar, torsdag och lördag! Så kan man komplettera med wii-träning hemma på onsdag och fredag. Det är ju mildare träning, men all rörelse räknas!

    Jag är iaf imponerad av dig! Heja heja

    Svar: Tack för peppande kommentar! Jga tycker att DU är superduktig. Att komma iväg tre gånger i veckan med jobb och allt är ju super! Att komplettera med wii är en toppenidé! Jag själv försöker oxå tänka att jag ska till gymmet. För mig blir det ett par dagar i veckan blandat med cykel hemma ett par dagar och löpning ett par dagar. Det är planen i vart fall ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-05 | 19:16:52
    Bloggadress: http://urformtilliform.blogg.se/

Kommentera inlägget här: