gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tisdagsvikten

Kategori: Allmänt

Jag väger mig på måndagar och det går stadigt nedåt för mig. Det som har börjat fascinera mig är dock att vikten pendlar nedåt med ibland ett par kilo under veckan. Magiskt nog verkar den dock alltid ligga på sin högsta nivå på måndagar. ;) Idag väger jag ex. 1.5 kilo mindre än igår... Får tänka över vad jag gör som får vikten att spritta lite här och var. Iofs så är det naturligt att vikten rör sig från dag till dag och det är inget jag hänger upp mig på så. Men lite störigt är det minsann att tisdagsvikten alltid är lägre än måndagsvikten. Hur är det för er? Ligger ni stadigt under veckorna?
 
Nåja, här är det full rulle på jobbet igen. Både kollegor och studenter är tillbaka och kämpar på. Och oj vad svårt det är att gå upp på morgnarna! Har aldrig någonsin haft det problemet förut. Å andra sidan har jag väl inte tillåtit mig att sova under ledigheterna heller. Min kropp älskar att sova just nu och vill inget hellre. Lite motigt men jag försöker vara den till lags så gott det går. Sömn är väldigt viktigt för mitt välmående och jag är glad att jag kan sova ordentligt igen. Men, jag vill ju gärna inte förvandlas till en Törnrosa för det utan snarare finna en balans.
 
En sak kan dock ytterligare sägas om jobbet. Det är, enligt min åsikt, ett av Sveriges finaste campus. Och det gör sig i alla årstider. Ex. tidiga decembermorgnar:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: