gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vecka 2 på kompisutmaningen och vecka 1 på 100-dagarsutmaningen

Kategori: Allmänt

Det märks att mängden arbete har ökat denna vecka. Har fått in 2h och 40 min träning på sex dagar, vilket är en timma mindre än vanligt. Ska försöka ta igen det idag med ett ordentligt cykelpass. Andra veckan på kompisutmaningen har gått finemang dock. Hitills har träningen denna vecka sett ut enligt följande:
 
Måndag: cykel 30 min
Tisdag: coreträning 50 min inkl. 20 min cykel
Torsdag: cykel 30 min
Lördag: Gymmet 60 min (30 min XT, 20 min styrka)
 
Inte så illa ändå... I vanliga fall hade en sådan här arbetsvecka troligen inneburit noll minuter träning. Känns skönt att jag har fått in träningen i mina vardagliga rutiner och att jag alltid vill träna. Under kommande vecka kommer jag behöva massa pepp. Det är en riktigt tung vecka med undervisning fyra dagar i rad, tentor som ska rättas, handledare som ska delas ut till dem som ska skriva sina examensarbeten och artikel som ska skrivas klart. Det gäller att inte tappa bort mig själv och min hälsa när allt går i ett och varvtalet ökar.
 
100-dagarsutmaningen går ok. Lite svårt att ändra på en del vanor och det gäller att ta saker och ting stegvis så att jag inte blir osnäll mot mig själv.
 
Hur har er vecka gått?

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Bra gjort att få in så mycket träning trots en hektisk vecka. Jag ska heja på dig under veckan som kommer.

    Svar: Tack vännen, det behövs verkligen! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-13 | 15:20:37
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: