gentlegiantafskofvde.blogg.se

When the going gets tough

Kategori: Allmänt

Låt mig börja med två konstateranden. Mitt kaloriintag denna vecka (och några dagar bakåt) har sett ut så här:
 
 
Följdaktligen har mina förbrända kalorier sett ut så här:
 
 
Jag anade att denna vecka skulle vara en utmaning men jag anade inte riktigt hur mycket den skulle gå åt helvete... Jag tänkte att "det blir tufft men det kommer gå bra". Började med måndagen. Tio timmar på jobbet och sedan hem och dö lite grann i soffan med en känning av migrän. Igår... Tio timmar på jobbet och hem med migrän... Onsdag: vaknar med migrän, går ändå till jobbet och kommer hem tio timmar senare. Det finns många ord jag vill uttrycka just nu men inget av dem passar sig på internet utan risk för censurering och avstängning från bloggen. Kortfattat kan vi väl säga att jag är frustrerad. Jag vill så gärna orka allt men fysiskt så funkar det inte. Men, det är väl ok antar jag. Jag får äta ordentligt under kommande fyra dagar och träna om det så bara blir någon halvtimma per dag.
 
Något glädjande som jag dock kan förmedla är att jag har fantastiska studenter. Jag harstartat upp examensarbetet med de som går tredje året och de har så många fantastiska idéer om vad de ska skriva om. De är så ambitiösa och engagerade och det lyfter hela kursen. Jag är så stolt över dem och gläds med dem. Jag har även startat upp första metodkursen med dem som går första året. De är fullständigt awesome! Vi har börjat med statistik (= matte) och de tar sig an vart steg med mod och engagemang. Jag är så otroligt stolt även över dem och tror de kommer rocka kursen något alldeles fenomenalt! ♥
 
Jag hoppas att era veckor startar bra och att ni känner er starka!

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Jag förstår inte hur du klarar så långa arbetsdagar med migrän. När jag hade det kunde jag knappt stå upp, du måste vara gjord av stål. Ta inte ut dig för mycket för jobbets skull, du måste orka också. Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att träningen blir lidande när du har såna här veckor, man måste ju prioritera. Hoppas att nästa vecka blir lugnare så att du får tid till dig själv också. Kram

    Svar: Migränen nådde aldrig sin 'fulla potential' men det är inte roligt när man är illamående, lätt sluddrande och ögonen inte funkar (utöver den obehagliga värken). Så, nog mer gjord av dumdristighet än stål. ;) Jag funderade på att sjukskriva mig men tänkte att det finns ju liksom ingen som gör jobbet åt mig så det ligger bara kvar. Du har rätt i att jag inte ska ta ut mig för mkt för jobbets skull. Det finns ingen som tackar en för det. (Har jag lärt mig...)
    Jag borde nog även vara snällare mot mig sådana här veckor. Du har rätt i att det handlar om prioriteringar. Nästa vecka ser ut att bli fin. Redan nu till helgen finns tid till mig själv och att göra sådant som ökar mitt välbefinnande.

    Bra jobbat med träning och bra resultat på vågen för dig! Det är så inspirerande att gå in och läsa dina kloka ord! Kram!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-16 | 21:37:44
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • alexandra säger:

    ibland blir det inte som man planerat :( men du komer tillbaka, de gör vi alltid;)

    Svar: Precis! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-17 | 08:18:48
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • J. säger:

    Hur gammal är du och vad ska du disputera inom? :)

    Svar: Jag är trettio år och ska disputera inom socialt arbete.
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-26 | 22:46:29
    Bloggadress: http://jenniferitext.blogspot.com
  • J. säger:

    Aaha! vad spännande! Det hoppas jag också på att göra någon gång i framtiden, kanske inte inom socialt arbete direkt då (även om jag har en kandidat inom det). Skriver just nu på min master iaf :P.

    Svar: Vad härligt det låter! Önskar dig lycka till!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-27 | 20:42:14
    Bloggadress: http://jenniferitext.blogspot.com

Kommentera inlägget här: