gentlegiantafskofvde.blogg.se

När orden inte kommer

Kategori: Allmänt

Återigen sitter jag vid datorn med bloggen öppen. Skillnaden är att orden kommer denna gång. I ett par veckor har stumhet varit rådande. Det är som att jag inte har något att säga. Samtidigt har jag en hel del att berätta och många tankar som jag vill dela med er. Jag anar att det handlar om bearbetning. När den är klar kommer orden att komma.
 
Den uppdatering jag kan ge er är att maten går riktigt bra, vikten går långsamt ned och träningen står ganska stilla eftersom mina fötter och ben fortfarande återhämtar sig. Det sista är jag förvånad över. Men, det är inte så konstigt. Jag var väl inte direkt förberedd så både skav och påfrestningar var att vänta. Det är dessutom en god erfarenhet inför mina kommande vandrings- och löpprojekt. Jag vet nu vilka delar av fötterna som är utsatta och hur lång tid det tar att läka efter stor påfrestning. För, detta har inte avskräckt mig. Jag är nu än mer sugen på att ta mig ut i naturen. Skövde omgärdas av helt fantastisk natur och kulturbygd. Jag tror att mitt nästa projekt är att gå Billingeleden, i vart fall de delar som jag inte har gått hittills.
 
Här tycks en grå och blåsig dag stå för dörren. Den är som gjord för mys inne med skrivande. Kanske jag dessutom passa på att se en film... Jag önskar er alla en fin dag!

Kommentarer

  • Smulan säger:

    Många gånger kan det ju var som du säger, att saker behöver bearbetas inombords innan man kan dela med sig av dom.
    Skönt för dig att vikten går nedåt och att du har din fighting spirit kvar:-)
    Hoppas fötterna läker så du kan göra det du vill!
    Kram

    Svar: Tack för varma tankar. Fötterna tycks vara rätt ok nu och jag räknar med att kunna springa imorgon igen. Ska bli superhärligt!
    Kram!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-07-11 | 12:40:34
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: