gentlegiantafskofvde.blogg.se

Trivselträning och sugenhet

Kategori: Allmänt

Vilken dag! Detta är en dag som jag är så fruktansvärt glad över att den går mot sitt slut. Jag har varit sugen precis hela dagen. Det enda som funnits i mitt huvud är ost och pizza och goda rödviner. Då och då har fantasierna även gästats av läckra och lokaldelikata praliner. Fy vad jobbigt! HELA DAGEN!!!!!!!!!! Blandat med det trevliga humör jag redan har pga värmen så har jag varit vedervärdigt kinkig. Som tur är kan vi skratta åt det men inuti så är det ändå jobbigt. Min man har varit tålmodig nästan hela tiden och förtjänar en trofé för idag. Jag har inte varit lätt att tas med. Hur gör ni för att bryta tanke och känsla när ni blir sugna?
 
När jag väl tjurat i mig en smörgås var det dags att sätta mig på cykeln en timma. Min nya favorit (kommer ni ihåg min tidigare obsession med matlagningsprogram?!) är naturprogram. Det är går snabbt och är så TREVLIGT! Nyckelordte är det sista. Efter att jag trivseltränat i en timma så började jag fundera. Nog för att jag svettas som en gris, nog för att jag faktiskt har en snittfart på ca 22 och nog för att det kan kännas i rumpan och jag kan bli trött - men hur går det med pulsen egentligen? Den blir inte superhög... Inte så där hög som den blir när jag har mycket mat i kassarna (och tar alla tre/fyra på samma gång istället för att gå två gånger) och går upp till vår tredje våning och tror jag ska svimma och dö på samma gång. Denna nära döden upplevelse hade jag även efter att ha tagit upp en låda grejjer från förrådet (källaren = fyra våningar höjdskillnad). Men, jag är inte ens i närheten när jag cyklar. Möjligen är jag det när jag springer och blir sur på att jag harklar och fräser och att benen segar sig och därför tar i så att jag använder den där extra kraften. Så, jag har bestämt mig för att sluta upp med detta trivseltränande när jag och mannen kommer tillbaka från Skottland. Ska jag myscykla så får det bli lääänge - annars ska det trampas på och jag utmanar härmed mig själv till att ha en snittfart om 25 km/h innan augusti löper ut.
 
Nu sticker vi som sagt till Skottland och det blir tyst här i en vecka. Skriv gärna en truddelutt och ställ gärna en fråga om ni har undrat något så återkommer jag med kraft när jag är tillbaka! Och kom ihåg...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Ha en fantastisk resa! Jag älskar Skottland och erkänner att jag är lite avundsjuk. Ha det bra och njut av Skottland och ledig tid tillsammans. Kramar

    2013-07-24 | 20:29:41
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Smulan säger:

    Låter som en bra utmaning:-)
    Ha det så super kul i Skottland. Skulle också vilja resa dit. Nån gång kanske.
    Tack för dina snälla ord hos mig:-)
    KRAM

    2013-07-24 | 20:58:55
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här: