gentlegiantafskofvde.blogg.se

Då var det dags...

Kategori: Allmänt

 
Bloggar, Facebook och sta'n svämmar över av diverse midsommarhälsningar, midsommarreklam och midsommarerbjudanden. Det finns de som är überlyckliga över att träffa släkt och vänner, det finns de som inte alls ser fram emot trafiken och det finns de som tycks ha gått in i ett ångesttillstånd över - just det! - maten. Jag ska själv ut i naturens famn till en stuga mitt i ingenstans och ha en trevlig kväll med vänner. Vi kör knytis och jag tar med en stor och fräsh sallad. När det gäller maten så tror jag på att slappna av. Än sen om det blir någon sillbit extra? Eller den traditionella sommartårtan? Desto mer förbud, desto mer lockelse tror jag. Våra dieter/livsstilar ska fungera i vardagen och varför inte göra detta till ett fantastiskt tillfälle att öva på att äta allt men i rätt mängd? Nu vet jag iofs att det är lätt för mig att säga och jag är kanske naiv. Jag tycker inte om sötsaker och jag är mest för sallad och levande mat. (Jag är fet ändå ;) ) Min poäng är att högtider, kalas och fester alltid kommer vara en del av våra liv och vi kan inte gömma oss för dem eller få ångestattacker pga dem. Om vi skulle hamna i tokfrosseri så är även det ok. Bara att fortsätta på vår goda väg så snart vi kan igen...  Och, varför inte tokdansa kring stången med barnen? Eller ta en riktigt skön promenad i gott sällskap i senkvällen? = Göra av med lite energi.
 
Jag önskar er en riktigt fin dag och helg med kärlek och glädje!
 

(Bild lånad från nikki666.se)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: