gentlegiantafskofvde.blogg.se

Förmiddagsutflykt

Kategori: Allmänt

Min kropp tycks som gjord för att vara i rörelse (kanske inte gym-rörelse men ute-i-naturen- och vardagsrörelse...).  Det bästa jag vet är att vandra. Idag puttade jag upp mannen ur sängen eftersom han lovat mig att vi skulle besöka Jättadalen (tydligen hade han glömt bort vad det var eftersom han så smidigt gick med på det igår, tidigare har han satt sig emot denna tur, ni kommer förstå varför...). Så, ägg med kaviar till frukost och sedan iväg!
 
Turen börjar och slutar vid Öglunda kyrka (if you get inspired and want to go there)
 

Stigningen börjar direkt. Man är redan förvarnad av informationstexten som talar om att det är brant uppför men att utsikten är väl värd mödan. Och jag lovar, det är den!
 
 
För rolig för att inte komma med på bild!
 
 
 
 
 
Stigningen är ordentlig!
 
 
 
 
 
 
 
Hur man klottrade för 130 år sedan?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter förmiddag uppför, på och neför berget var det gott med svalkande smoothie (Oatley mango-apelsin, två frysta persikor, proteinpulver, psylliumfrön, kokosolja):
 
 
Jag hoppas att även ni har en helt fantastisk dag! ♥

Kommentarer

  • Kiwi säger:

    Så härlig dag ni haft :)

    Svar: Helt underbar start. Dagen slutade även på ett väldigt fint sätt, vilket jag komemr skriva om senare idag.
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-06-15 | 17:40:18
    Bloggadress: http://halsovinst.wordpress.com

Kommentera inlägget här: