gentlegiantafskofvde.blogg.se

Förväntan

Kategori: Allmänt

Ni vet de där dagarna som håller oss lite vakna om nätterna för att vi ser fram emot dem så mycket? Idag är en sådan dag. Är trött som en hamster efter att inte ha kommit till ro i natt. Men, jag är fullkomligt jätteglad och och kan inte vänta till klockan blir halv ett. Detta är tiden då jag sätter mig i bilen, kör min man till jobbet och sedan svänger förbi området där min bästa vän bor. Våra scheman har äntligen fungerat ihop och vi ska ha en eftermiddag tillsammans med promenerande i sällskap med hund, pic nic och sedan middag hos en gemensam vän. Och nej, det kanske inte är så mycket att vara förväntans full för i andras ögon. Kanske inte på det sättet att man inte kan sova. Men, jag bjuder på det. Jag känner mig så tacksam och glad och ser fram emot att träffa min vän. Tidigare har jag trott att jag hela tiden behöver dämpa mina känslor och att alla kommer tro att jag verkar störd - inte på det sköna sättet utan det lite avskrämmande sättet - när jag är positiv. Men saken är den, att vi kan alltid välja hur vi förhåller oss till saker. I mitt liv så är mina fina vänner (har inte så många efter att jag rensat upp) och min man de(t) mest värdefulla jag har. Att spendera tid med dem gör mig lycklig. Att göra saker som är betydelsefulla med dem gör mig lycklig. Att skapa en oas mitt i vardagen som bara ger styrka och inte tar av en, det gör mig lycklig. Jag känner mig priviligerad och tacksam över att ha sådana här dagar. Det spelar ingen roll om vi bara dricker te i soffan eller om vi sticker på äventyr. Det är gemenskapen och allt som kan upplevas i den som är det livgivande. Naivt? Ja... Men jag tror jag är mycket gladare skit än många andra ;)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: