gentlegiantafskofvde.blogg.se

Summering

Kategori: Allmänt

Denna helg går mot sitt slut och det är dags för ny vecka. Söndagar är dagar för summering och planering för mig. Jag reflekterar över veckan som gått och lägger upp dagarna som ska komma. Jag kan redan nu konstatera att jag hållit kalorinivån bra. Blev 38 kcal + igår pga rödvin. Helt klart ett godkänt offer på njutningens altare. Jag har lyckats minska ett par kilo och gå upp ett igen (kan vingla rätt bra under veckorna). Däremot är det stressen som jag inte får pli på. Dagarna blir lite för hektiska. Ofta märker jag det först i efterhand när jag undrar över varför jag är så otroligt supertrött. Så, bättring på det när terminen börjar igen.
 
Eftersom studenterna är klara för i år så är det administration, möten och min egen forskning som är i fokus. Därmed borde jag få ett par lugna veckor innan semestern. Träningen fortsätter med löpning varannan dag och annan motion varannan. Har fortfarande inte lyckats få till min morgonträningsrutin som jag hade i höstas. kanske måste jag inse att de ränderna har gått ur denna tiger, men jag är inte redo att ge upp än för jag mår så otroligt bra när jag tränar det första jag gör. Jag har då mer energi genom dagen, tänker bättre och det känns ju väldans gôtt att veta att man har varit duktig.
 
Just nu verkar jag mest vilja sova. Så, det blir tidig kväll här och sedan full rulle imorgon. jag hoppas ni har haft en otroligt fin helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: