gentlegiantafskofvde.blogg.se

Trött men förväntansfull

Kategori: Allmänt

Man vet att det är dåligt väder när katterna bara vill vara inne och mysa. Jag och kissen har filtpaketerat oss i soffan och tänker troligen inte ta oss härifrån mer idag. Hade tänkt att jag skulle vara produktiv med mitt skrivande nu när jag äntligen har semester och kan fokusera. Men, nej... Min kropp tycker jag ska sova länge och snarare vila än vara aktiv. Ger den denna veckan och sedan får det vara nog med slappande på skrivfronten.
 
Har bokat in min vandring. Det är inte en sådan där överväldigande vandring men jag är i vart fall ute mån-tis. Sammanlagt blir det 4.5-5 mil. Jag blir avsläppt i Kungslena av mannen på måndag morgon och går därifrån till Gudhem. I Gudhem övernattar jag på vandrarhem innan jag på tisdagen fortsätter mot Varnhem. På tisdagen får jag dessutom sällskap av en av mina finaste vänner. Som jag ser fram emot detta! Mannen är lite harig och osäker på om det är en god idé att jag går ensam. Men vad sjutton?! Mobil? Check! Sjukvårdskit? Check! Går på dagen? Check! Det här blir super! Blir en massa bilder när jag kommit hem igen.
 
Men först ska denna vecka genomlevas. Det blir en del träning och jag funderar på att detoxa lite... Det senare innebär att jag äter helt vegetariskt och raw. Med teer och alger brukar det blir riktigt bra. Många fastar för att får en detox men om ni kör grönt och raw så behöver ni inte gå hungriga samtidigt som ni rensar er kropp. Eller, varför inte köra på riktigt näringsrika soppor som får rensa insidan medan ni tar hand om det yttre genom träning, masker och smörj?
 
Låt oss bara hoppas på att vädret blir bättre! Då kan man få uppleva detta:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Eleonor säger:

    Vandring låter väldigt spännande, det skulle jag också vilja göra. Lycka till!

    Svar: Tackar! Det är superhärligt att vandra!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-06-27 | 22:03:58
    Bloggadress: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
  • Rebecka säger:

    Härligt med vandring, har också det inplanerat sen i sommar/höst när vi åker hem till mina kära lapplandsfjäll, så härligt det är :) Hoppas du får en god tur!

    Svar: Det låter helt underbart att vandra i Lapplandsfjällen. Det är en plan jag har för framtiden! :) Ser fram emot att ta del av den senare (din vandring och min plan)!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-06-28 | 02:03:46
    Bloggadress: http://lyckanviktenjag.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: