gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dags att starta om

Kategori: Allmänt

För er som följt mig sedan jag startade upp min blogg och min livsstilsförändring för ca 7 månader sedan så kommer det inte som en nyhet att  processen emd att gå ned i vikt har tagit längre tid än väntat. Jag trodde att det skulle gå fort, susa till och pang! bom! så skulle jag vara i mål. Men nej... Jag är över trettio nu och inser att min kropp tar det långsammare än förut. En dag kommer jag också ha mina före- och efterbilder och kunna säga att 'jag gjorde det!'. Det dröjer bara ett tag till. Med viktklubbs nya plattform kan man korrigera sitt projekt och det har jag gjort idag. Jag har satt upp som mål att jag innan min nästa födelsedag ska ha gått ned de sista femton kilona (det är om 18 veckor). Det känns realistiskt och kanske kommer jag i mål snabbare, kanske långsammare...
 
Det kan låta nedslående att starta om tidlinjen men det är med inspiration jag gör det. Jag har valt att ta tag i mitt professionella liv och den styrkan och motivationen smittar av sig till mitt livsstilsprojekt. Jag tror även den antågande våren har något med det att göra ;) Det känns bra att ha er med när jag nu reser mig upp, borstar av knäna och tar mig framåt igen!
 
 

Kommentarer

  • alexandra säger:

    jo har också fattat att det kommer ta längre tid, men sikta man högt kommer man längre :)

    Svar: Jag håller helt med! Jag brukar ibland säga att jag satsar på stjärnorna och landar jag på månen så är det ok det med. Då vet jag att jag åtminstone har försökt. :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-03-05 | 19:39:08
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Hovika säger:

    Det verkar som om kroppen släpper fett helt i sin egen takt och att det är svårt att förutse hur och när. Det viktigaste är att inte ge upp. Bra kämpat!!

    Svar: Tack vännen! Jag håller helt med dig. Just nu längtar jag, som du, på att det ska vara halkfritt ute. Jag älskar att promenera och springa och tror resultaten kommer att komma igång igen när jag får börjat röra på mig mer. Med tanke på låg träningsmotivation och en tärningsnivå som varit helt ok men lägre än innan så tycker jag att det är ok att bli lite stillastående. huvudsaken för mig är att det inte börjar gå åt fel håll. ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-03-05 | 21:30:12
    Bloggadress: http://halsaoharmoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här: