gentlegiantafskofvde.blogg.se

Måndagstankar

Kategori: Allmänt

Kan man få en överdos av sol och glädje? Har spenderat dagen på resande fot då jag varit på handledning i Västerås. Även om dagen varit kall så har solen skinit sedan åttatiden. Undrar om det inte t.o.m. blev för mycket sol? Sitter nu här med migrän och är mindre glad även om dagen har varit toppen... Ska testa solglasögon kommande dagar och se om det hjälper denna tant att hantera tillvaron ;)
 
Jag hoppas ni alla haft helt underbara dagar i solsken och bland vårtecken! Själv drömde jag om vår-regn i natt. Ni vet det första regnet som med stora droppar landar på solvärmd asfalt och rensar både luft och mark?! Helt underbart! Det känner jag att jag längtar efter.  Hade sällskap av en väninna på tåget upp till Västerås som berättade för mig att drömma rom regn handlar om rening. Vilken härlig tanke! Rening, rensning, spara det växtkraftiga och utvecklas. Det låter som en bra metafor för dagen.
 
I övrigt går det ganska bra här. Har gått från att inte vilja äta eller vara sugen på något till att vilja äta konstant dessvärre. Nog för att jag ökade träningen rätt bra förra veckan och för att jag lyckats komma igång med vattendrickandet, men det här måste jag verkligen se upp med. Är sugen på onyttiga saker och blir rent av på dåligt humör när jag får vända mig till proteindrinkar och nyttigheter. Hur gör ni (eller har gjort) i dessa lägen (om ni upplever eller upplevt sådant)? Jag tar så gärna emot råd då jag inte vet hur jag ska hantera detta.
 
Kramar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: