gentlegiantafskofvde.blogg.se

Sen kväll för tant

Kategori: Allmänt

Redan tjugo över tio??? För mig är detta en sen tid. Ofta ligger jag redan med ansiktet ned i kudden och trugar efter att bli kliad på ryggen. Alternativt har jag redan somnat. Jag och min man har riktiga pensionärsvanor och jag älskar det! Jag älskar våra rutiner, att knö i sängen (även om vi har 180 cm säng så hamnar vi alltid i mitten, på varandra), att gnälla över den nya grannen under som spelar musik för högt och som inte alls kan spela gitarr trots enträgna försök, och att våra favoritmål är kyrkor, stenar, gamla gårdar och natur. Jag vet inte när vi blev så härligt mycket oss själva men det är bara att följa med livet och omfamna det.
 
I natt jobbar min man och jag är själv här hemma med kissarna. De sussar fint på sina favoritplatser: en på filten i soffan och en har bäddat på en handuk i badrummet. Förhoppningsvis stannar de där till imorgon men jag tror att det är att hoppas för mycket. Det finns få tecken på att våren närmar sig som är så säkra som att 1) mina katter lever djävul på natten, 2) de är vakna på dagen och är gärna ute på balkongen (mina gamla frusna gubbkatter spenderar vinterhalvåret med att sova på varma platser 24-7) och 3) man vet aldrig när man trampar i en hårboll eftersom fällningen har satt igång. Den här jätten behöver sin sömn och tenderar att bli ett troll om hon inte får den. Inte så lämpligt när det imorgon är dags för informationsdag på högskolan, aka visa sin bästa sida och ta långa benet först.
 
Så, dags att krypa ned! Önskar er alla en god natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: