gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vinter igen...

Kategori: Allmänt

Här har det kommit, och kommer fortfarande, en hel del snö. Känns tråkgt även om det är väldigt vackert. Jag längtar efter barmark, skogsdoft och sol. Ska blir skönt att promenera och springa ute utan risk att halka eller med mycket kort, lite tantaktigt steg. Det ska bli skönt att ha lite tunnare kläder på sig/mig och att få tillbaka motionsspåren när skidåkarna ger upp. Det lär de ju inte göra än på ett tag ;)
 
Till dess våren kommer så gläde jag mig åt att ha en lugnare period och att njuta av det. Har idag fått min första artikel accepterad av tidskriften som jag skickade den till, har lämnat ifrån mig sista examinationslistan på ca 35 veckor och ser fram emot att läsa och skriva en hel del.
 
Dessutom ger vädret mig själv att kura i kyskläder, tända ljus och ha på mig mössa och vantar av det lite tjockare slaget när jag är ute... Det är ju faktiskt riktigt mysigt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: