gentlegiantafskofvde.blogg.se

When life gives you lemon - make lemonade!

Kategori: Allmänt

Ibland är livet tuffare än annars. Mest för att vi inte är i balans av olika saker och då ser allt mörkare ut än annars. Jag är själv sådan att jag behöver få känna efter en stund när något händer. När jag känt och kanske t.o.m. tyckt synd om mig, kanske t.o.m. varit skitarg på någon, så vänder ofta mina tankar och jag blir praktisk igen. Jag ser mer klart på saker och ting och kan se vilka möjligheter till handling framåt som jag har. Jag tror på att inte älta det förgångna eller fastna i negativa och möjligen destruktiva tankar eller mönster utan istället säga 'ok, vad har jag lärt mig och vad ger det för vägar framåt'. Jag säger inte att det alltid är den första tanken men den håller mig oftast flytande även om jag halkar iväg och när jag är redo att röra mig framåt så är det med kraft och säkerhet. I det läget är jag just nu. Efter besked som skulle kunna tynga ned så tänker jag att jag nu snarare vet vad jag ska förhålla mig till och att jag kan skapa en positiv situation för mig själv utifrån det jag vet. Det är lite skrämmande eftersom det innebär förändring, att lämna min trygga situation. Men oj vad jag kommer utvecklas och trivas!  Så, vid denna positiva inställning försöker jag hålla mig eftersom min långsinthet alltid lurar bakom hörnet och min stolthet kan förblinda mig med diverse mindre konstruktiva känslor...
 
 
Denna fredag har jag avnjutit det vackra vädret med vetskap om att jag styr min egen framtid (så mycket man nu kan göra det). Jag låter inte maktstrukturer eller icke-svar hålla mig fången. Med ett lugn har jag tagit min man till stan för frukost och sedan har det handlats vin och mat till middag imorgon. Jag har skickat min artikel till handledarna inför träff på måndag och jag har läst en del. Nu ska jag uppdatera mig på era bloggar! Jag hopaps ni alla har haft en fin första dag i mars och att en härlig helg väntar er!
 
 

Kommentarer

  • smulan säger:

    Jag håller verkligen med dig! Jag försöker också se vad jag kan lära mig av dom situationer som uppstår och försöka se det positiva i dom.
    Att bara slå ut med händerna och säga att jag inget kan göra har jag ingen lust med. Det jag kan styra/förändra/göra det gör jag och resten försöker jag låta bli att påverka mig negativt.
    Jag gillar din inställning till livet:)
    Kram

    Svar: Håller med dig i din inställning! Tack för pepp! Du är en inspiration! Kram!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-03-03 | 16:06:43
    Bloggadress: http://https://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här: