gentlegiantafskofvde.blogg.se

2 days to go...

Kategori: Allmänt

Min nedräkning fortsätter. Nu är det två dagar kvar tills lugnet inträder. Eller, lugn och lugn... Vi ska flytta min svärmor i helgen så lugnt kan väl vara fel ord. Men, jag ser fram emot att min mail tystnar. Jag älskar mina studenter och att handleda dem men behöver tid för min egen forskning så att jag ror ihop mitt eget projekt. Denna vecka är heltokig eftersom studenterna först nu tycks komma på att de nog ska ha handledning och feedback. Fantastiskt men tufft! Men, är inte alla mentorers, handledares och föräldras roll just den?!
 
I övrigt går det bra här. Jag är fortfarande väldigt fundersam gällande kaloriräknande och hur jag kan göra det till en fortsatt positiv process om jag väljer den metoden. Jag kan även avslöja för er att jag inser att jag inte når mina mål i juli. Mitt nya hopp är att nå dem innan terminen börjar igen. jag skulle blir väldigt gladom jag kan komma ne di vikt inför terminstart. Inte så mycket för wow-effekten hos mina studenter (även om den är trevlig)  som jag vill göra det för att orka undervis mycket i första läsperioden. det tar jättemycket på kroppen att stå upp och föreläsa i fyra timmar. Att dessutom dras med övervikt när man gör det är tufft. Jag vill  hellre lägga min energi på att vara awesome! ;)
 
På tal om kaloriräknand ekomme rdagens planering här:
 
Vikt: 94
Kalorier: 870 (hur sjukt är inte det????)
Träning:  Cykel 1 h
Matrutin: smoorhie - pizzabit - smoothie. Med andra ord lite för mellis-lös för mitt tycke... Men, på't imorgon igen!
Det bästa med dagen: Att kunna inspirera, peppa och motivera mina duktiga tjejer att fixa det sista med uppsatsen inför fredag. De är så grymma!
 
Övrigt på nyhetsfronten är att Jätten äntligen tagit tag i att synkronisera dator och mobil = picture time!!!
 
 
Min älskling har lagt sig till med en ny vana att sova på 2-3 kuddar... Suck! Tur att vår kärlek är som en Hollywoodfilm.
 
 
Vårt campus är extra vackert så här års med körsbärsträden i blom. Min blogg går inte ut på att få fler studenter. men ärligt, jag tror vi har Sveriges vackraste campus! :-)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: