gentlegiantafskofvde.blogg.se

Det där med kalorierna

Kategori: Allmänt

Här startar dagen lugnt. Efter en vrid- och vända natt så är det härligt att kunna starta dagen i ett saktfärdigt tempo. Mina dagar blir alltid toppen när jag har en mjuk start. På dagens schema står kurs i statistik, artikelskrivande, catch up med mina doktorandkollegor och cykelträning. Kan det bli bättre?! Kanske om jag och mannen får till lite ordlöst mys innan läggdags...
 
Mina tankar tycks för stunden cirkulera kring det här med kaloriräknande. Det är den metod jag har valt för att föra min livsstilsförändring framåt. Genom viktklubbs plattform räknas det kalorier genom in, ut och balans. Som ni vet har jag lite problem med att få i mig mat på regelbundna tider och mitt fokus ligger just nu på att skapa en god matrutin efter att den totalpajja när jag hade min undervisningsperiod. Ofta när jag har lagt upp min plan får jag konstatera att mitt kaloriintag är väldigt lågt. Jag behöver liksom boosta det genom att ex lägga till ägg eller ost till min sallad eller försöka få in mellanmålsfrukter och släng till en näve nötter. Allt detta ordnande är väldigt uttröttande och ibland undrar jag vad som hjälper och stjälper. Har ni några råd och tankar kring det? Vilken är bästa vägen för att få till en god matrutin som ger mig kraft och styrka för att träna och jobba? Dela gärna med er av era tips så sammanställer jag dem här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: