gentlegiantafskofvde.blogg.se

En helt underbar söndag

Kategori: Allmänt

Idag har jag, fröken kontrollfreak, varit helt spontan. Det enda jag visste när dagen startade var att jag skulle träffa min finaste vän efter hens avslutat jobbpass. Vi hade väl en tanke om att promenera en viss runda. När vi sågs blev vi dock sittandes och pratade en lång stund. Mest som nedvarvning för vännen men även för att prata om vad vi tänkt sedan förra gången vi sågs och pratade livet. Pratstund övergick till kiss-behov. Så, hem till mig. Ställa av vännens nattpackning och sedan iväg på promenad. Åt ett helt annat håll än planerat eftersom vi kom på att vi inte behövde gå hem till vännen eftersom packningen fanns hos mig och skulle hämtas senare (någon som lägger märke till cirkelresonamng här??). Ut på äventyr! Vackert väder, intressanta samtal och en stund senare var vi i Våmb. En otroligt vacker del av Skövde. Vi blev sittandes utanför den snart 1000 år gamla kyrkan och fortsatte prata livet. Därefter tillbaka mot stan med kurrande magar. Planen blev att vi skulle gå förbi ICA Kvantum och fixa lunch från deras salladsbar (bästa idén någonsin att ha sådana i mataffärer). På vägen passerar vi vännens mors lägenhet och där är fadern på besök med vännens hund. Så, sällskapet på två blev tre och lunch intogs i det fria med världens mest underbara hund som sällskap och ständig påminnare om att vi borde göra något mer intressant än att sitta och prata. Därefter gick jag på promenad och lärde känna den underbara hunden medan min vän deltog i ett möte inne i stan. Helt underbar och fantatsisk dag!!!!!! Det är ju så här det ska vara! Kärlek, prat och glädje. Dessutom helt underbart att vara utomhus i sex timmar! Det har jag nog inte varit sedan jag slutade med hästarna. Eller, jag var det under den dagen som jag och mannen vandrade mellan Kungslena och Gudhem i somras. Men där kan ju konstateras att glädjen tog slut efter ett par mils vandring och då det låga blodsockret slog till... ;) Hoppas ni alla har haft och kommer ha möjlighet att vara ute i det fina vädret nu när det äntligen slagit om. jag hoppas dessutom att ni inte besväras för mycket av pollen. ♥

Kommentarer

  • Kiwi säger:

    Hej jag har följt dig nästan sen start men aldrig riktigt vågat skriva nåt idag var tiden mogen för idag ska jag berätta att jag är så inspirerad av dig att nu skör jag igång min egna hälsoresa.

    Svar: Hejsan! Jag blir väldigt glad över att du skriver! Tack för dina värmande ord! Jag ser fram emot att följa dig på din resa via din blogg. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-05-12 | 19:45:57
    Bloggadress: http://nogg.se/kommaiform

Kommentera inlägget här: