gentlegiantafskofvde.blogg.se

Maxad maj?

Kategori: Allmänt

Förutom morgonfilurande (se tidigare inlägg) spenderas dagen med sömn och inspiration.  Inspiration vad gäller mat och inspiration vad gäller träning.  Det blir inte sämre av att 'Loosing it with Jillian' går i bakgrunden.  Stundtals känns det som att jag måste göra något drastiskt vad gäller mina rutiner. Samtidigt så är jag rädd att det kommer få mig att  bli trött och därför misslyckas. Men, är det någon gång jag ska gå 'all in' så är det nu. Jag har verkligen inga rutiner efter min hektiska månad och just nu är jag i en period där energin växer, viljan finns och styrkan tycks vara på plats. (Näst intill oundvikligt med den fantatsiska våren för dörren.) Så, varför inte?! Det är ju helt klart värt ett försök. Eftersom jag gärna har metaforer och mantran som inspiration kallar jag härmed mitt projekt för 'maxad maj'.  Det låter nog mer än vad det är. Det handlar om att äta tre mål per dag och två mellisar med frukt och nötter. Det handlar om att få rumpan upp ur soffan var dag i åtminstone 30 min även om jag är superduperübertrött efter en arbetsdag (hur ofta är vi seriöst för trötta för träning i relation till hur ofta vi använder det som ursäkt?).
 
Dagens planering:
 
Vikt: 96
Kaloriintag: 1237
Träning: Cykel minst 30 minuter, möjligen promenad med mannen senare
Matrutin: smoothie - apelsin och 3 paranötter - skaldjurssoppa -  äpple och 10 cashewnötter - smoothie
Det bästa med dagen: Redan nu känns det som att mitt planerande för min egen skull kommer vara höjdpunkten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: