gentlegiantafskofvde.blogg.se

Morgonspring

Kategori: Allmänt

Började dagen med att mysa kvar i sängen i vetskap om att jag inte hade någon tid att passa idag. Love those days! Ingen var mer nöjd än katten men jag kom definitivt på en andraplats. Tittar på klockan: 04:35. Kattkräk! Irritationen gick väl över rätt snart och blev istället till tankar om hur effektiv denna dagen kunde bli om jag gick till jobbet tidigt och fick undan en del skrivarbete. Konstigt nog tyckte inte min kropp det utan jag blev liggande ett bra tag till. Kom upp strax innan 06 och det blev smoothie till frukost. Hela dagen har varit grå och när jag står där och får i mig nyttigheter så tänker jag att jag nog borde springa eftersom det är en härligt sval morgon. På med löparkläderna och iväg mot berget. Tänker lite att jag inte brukar äta innan morgonlöpningen och blir fundersam. Men, man är ju inte sämre superkvinna än att man vänder tankarna till något positivt: det här är säkert dagen då jag flyger fram! Mina ben kommer vara som fyllda av raketbränsle! WRONG! Blev akut-bajsning (har alltid med mig papper (nej älskling, det är inte för att snyta mig)) följt av illamående, yrsel och håll. Jag ska aldrig mer äta innan löpturen! Men, det fantastiska med träning är att man aldrig ångrar den i efterhand. Sista kilometrarna gick lååååångsamt. Men, jag fixade rundan! Jag vann över mig själv! Och, det är ju helt fantastiskt hur pigg och positiv man blir av en runda i skogen! Så här vackert var berget i morse:
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: