gentlegiantafskofvde.blogg.se

Sommar?

Kategori: Allmänt

Här har vi haft 23 grader idag. Denna övergång från slut på vinter och rakt in i sommar tycks chocka samtidigt som de gläder. Tycker det är tråkigt att vi inte riktigt har vår nu för tiden. Men, å andra sidan så är hösten längre och jag älskar höst! Dagens arbete har bestått i handledning och lösning av en gruppkonflikt. Allt har gått strålande bra. Jag tycker det är fantastiskt att jobba konstruktivt med mina studenter. Konflikträdslan är hög i vårt land och oftast upplevs de möten som kan reda ut dem som farliga eller obehagliga. Att jobba med grupper så att de vågar vara ärliga om sina känslor och visar respekt mot varandra så att de kommer vidare är väldigt givande. Det är givande för att jag blir så stolt över grupperna när de arbetar sig igenom det tuffa och kommer starkare ut på andra sidan.  Jag reflekterar dock över att många konflikter är onödiga och skulle kunna undvikas om vi var ärliga mot varandra istället för att smyga runt och snacka om andra istället för att säga vad vi tycker om dem. För, samtidigt är vi väldigt känsliga för svek och har problem med tillit. Nåväl, man kan inte ändra det över en natt och det man kan göra är att själv vara ärlig och vara en förebild för andra. Man kan agera utifrån sina värderingar om hur man ska behandla andra och därmed är man ärlig mot sig själv likväl som andra.
 
Från min utopiska världsanalys till mina vardagsproblem. Jag har absolut ingen motivation att hasa mig upp på cykeln just nu. Jag slökollar TV och försöker skapa anledningar för att inte sätta mig och trampa. Exempelvis måste jag ju bara kolla alla bloggar jag följer och diverse hemsidor... Hmpf!  Det är ju bara att gör't! Senast till 'Biggest loser' ska jag sitta på cykeln. Den svenska versionen har inte kommit så långt ännu. Det har dock den australiensiska versionen som jag råkade flippa mig in på tidigare idag när jag började mitt undvikande av cyklande. Dagens avsnitt av den australiensiska versionen gick ut på att de fick se en videoinspelning som de gjort i början av sin resa till sig själva. Vilken skillnad! Det fick mig att få hopp om att även jag kan nå mina mål genom att vara övertygad, inte ge upp och genom att göra bra val. Det visar ju även många av er och jag är så tacksam för ert stöd och den inspiration ni skapar. Ok, nu känns det som att jag faktiskt vill cykla. ;-) Dagens resultat:
 
Vikt: 95 kg (-1 sedan 1/5)
Kalorier: 1097
Träning: cykel 1h
Matrutin: smoothie - tunnbrödsrulle med massa grönt - smoothie = ganska kasst att jag inte fått till mina mellanmål. Bättring imorgon!
Det bästa med dagen: När den grupp jag arbetade med kände motivation och glädje att fortsätta arbeta tillsammans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: