gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tillbaka i sta'n

Kategori: Allmänt

Efter fina dagar i Stockholm är jag åter på hemmamark. När jag klev av tåget så slog vinden och regnet mot mitt ansikte på ett sätt som jag bara upplevt här i Skövde. I andra fall kanske jag skulle sura över detta fis-regn men denna gång slog jag upp i ett stort (på gränsen till att bli inlagd) leende. Jag kom hit till stan för lite över tio år sedan och det tog ett tag innan jag vande mig vid den typ av regn som finns här. Det är svårt att beskriva men det är som en blandning mellan duggregn och dimma. Alltså, ingen idé att ha paraply (som iofs skulle blåsa åt h-te) men man blir genomblöt ändå. I vilket fall... Helt underbart att komma hem till min stad och mina grabbar.
 
Hos min syster har jag inte vägt mig eller räknat kalorier. Tror det har gått bra ändå. Min syster kör just nu naturdiet och eftersom man tar seden dit man kommer (och framförallt inte vill att hon ska rubba sina vanor och önskningar för att jag är på besök) så har även jag ätit shakes och smoothies. Vi har dessutom ätit goda sallader till lunch. Även om jag inte tycker att naturdiet är särskilt gott så  måste jag ändå säga att jag i efterhand ser två poänger med dem. För det första så bidrar de till att man äter regelbundet under dagen (det handlar väl iofs om inställning). För det andra så tog de bort laddningen kring mat. Jag har berättat att jag numera tycker att mat är riktigt tråkigt och stundtals tvingar mig att äta. Att ha en shake redo i kylen bidrog till att jag inte behövde tänka och att det inte var så mycket krångel runt maten. Jag inser att jag börjar få en lite problematisk inställning till mat och att jag behöver ta tag i det. Det är bara så fruktansvärt tufft när man är själv. Nu kanske ni tänker att att jag ju faktiskt har en man men det innebär inte att det är ett stöd i detta fall. Han och jag äter helt olika saker och har rutiner kring att få det att fungera. Givetvis stöttar han mig och givetvis hejjar han på mig.Men, i slutändan så är det man själv på egen hand som behöver genomföra förändringar. Ni vet, förändringar som går ända ned i djupet, på insidan av oss och som håller. Jag har ibland övervägt att ändra min kost för att underlätta för mig själv. Men, jag kan inte ändra mig till att äta något som jag vet att jag inte mår bra av så det är inte en möjlighet för mig. Jag ska ta mig en funderare och återkommer till er med mina tankar.
 
Så här ser dagsplaneringen ut:
Vikt: 96 kg
Kaloriintag: 1175
Matrutin: vi får se hur det går
Det bästa med dagen: Jag ser fram emot mycket vila
 
Hoppas att ni alla har en fin dag!
 
 
 

Kommentarer

  • smulan säger:

    Vill börja med att tacka dig för att allt ditt stöd och uppmuntran:) Det betyder mycket.

    Håller med dig om att även om man har en partner som stöttar en allt dom kan och så, så måste man ändå slutändan fixa det själv. Man måste ensam ta itu med det som orsakar ens problem och se vilken lösning som kan tänkas finnas. Det är ju bara en själv som vet vad som funkar för en.
    Men därmed inte sagt att andras stöd och uppmuntran inte har nån betydelse.
    Men ingen annan kan ju fatta besluten åt en. Bara ge en råd och stöd.
    Hoppas du kommer fram till nåt som är bra för dig och som funkar för dig.
    Jag hoppas jag kan ge nån form av uppmuntran till dig som du gjort för mig.
    Var rädd om dig!
    Kram

    Svar: Du har så rätt. andras stöd och uppmuntran betyder mycket. Du är en av dem som ger mig stöd och jag är så tacksam för det. Dina råd och ditt stöd motiverar och för mig framåt. Kramar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-05-01 | 17:31:57
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här: