gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 1

Kategori: Allmänt

Så blev det måndag och det blev dags för mitt projekt att starta! 50 dagar för välbefinnande. När jag ska starta igång med nya vanor så går det alltid lite skakigt i början. Jag måste påminna mig själv och hålla mig själv alert. Men, bra val blev det:
 
Mat: Det är kväll. Jag ska sitta uppe till sent. Jag vill ha en smörgås!!! Men, äter jag smörgås? Nej, jag tänker att jag inte fått i mig alla mina portioner frukt och grönt och ror ihop vad jag kalla proteinglass. Det är i stort sett en smoothie fast med fryst frukt och grönt och mindre mängd vätska för att den ska få fastare konsistens. Mumma!
 
Motion: Jag är lat och vil bara sitta som en zombie i soffan med fjärken i fast grepp. Jag väljer att istället cykla en timma. Hey, om man ändå ska se på tv så kan man röra på sig samtidigt.
 
Välbefinnande: Eftersom min man oplanerat (enligt mina noteringar i kalendern) hade en ledig dag så valde jag att umgås med honom runt lunch. Jobbtimmarna har jag flyttat nu till kvällen. Det var underbart att umgås med honom!
 
Jag har dessutom vägt mig idag så att jag kan hålla koll på hur olika matdagar och olika vattendrickande (är otroligt ojämn med det) påverkar min vikt från dag till dag. Förhoppningsvis kan det ge mig mer kunskap om mig själv och även bli till en motivator (om det nu skulle peka nedåt).
 
Hur startar er vecka?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: