gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 10 - eller 'min oväntade vilodag'

Kategori: Allmänt

Förkylningarna duggar tätt på jobbet. Som tur är (ta i trä´) har jag klarat mig undan. Jag fick den där hemska feber-tungihuvudet-bihåle-grejen  för ett bra tag sedan men har hållit snuv-fri. Flera av mina kollegor är hemma sjuka och även om jag 'feel for them' så finns det ett ljus: inställda möten. Jag tycker om att tärffa mina kollegor och diskutera väsentliga ämnen. Men, får jag erkänna att jag tycker precis lika mycket om att ha en arbetsdag hemma eftersom jag inte har några inbokade möten? Det blev en oväntad 'vilodag' (aka mys- och träningskläder och ta saker i sin egen takt). Jag och taxen passade på att ta det lugnt. Introvert som jag är använde jag dagen till återhämtning. Läste i min egen takt, skrev i egen takt och svarade på mail i egen takt. Jag behöver sådana dagar. Med min känsliga personlighet har jag precis vant mig vid att ha en uppmärksamhetskrävande hund. Vi är numer i balans (jag är i balans med honom...) och jag kan få någorlunda arbetsro. Så här såg mina val ut igår:
 
Motionsval: Istället för att 'bara' gå vår runda så passade jag och hunden på att ta en lekstund. han fick vara lös och vi sprang och kastade pinnar etc. Mysigt! (och bra för rumpan!)
Matval: Mitt matval för mitt välmående handlade om att välja bort igår. Att inte falla för min egen sugenhet.
Välbefinnandeval: Jag har läs tut min spännande bok och för att inte hamna i min f.d. tv-vana så plockade jag fram en annan ur hyllan och uppråtthåller därmed min kvällsrutin som får mig att må så bra!
 
Jag vill bara passa på att klargöra att mina val handlar om de där extra valen i vardagen. De där valen som kräver eftertanke och att jag bestämmer mig. Därmed kan jag både gå, cykla och springa och äta 'bra' i övrigt förutom dessa val. Det är när det krävs min viljekraft och att värdera mina olika val som de åker upp på listan :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: