gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 11 - eller 'den första snön'

Kategori: Allmänt

Åh! Vackra vita värld! Må jag alltid få betrakta dig genom fönsterrutor iklädd myskläder och med en kopp te i handen! Snö är vackert men opraktiskt. Här är det en slirig blötsnö som har kommit eftersom vi ligger och väger på nollan. Även om dne är opraktisk (äldre kan inte ta sig fram, jag får använda mina balanskonster för att ta mig till jobbet, det krävs 50000000 extra plagg och utrustning etc...) så är den till nöje. Det är härligt att promenera i snö (glöm inte solglasögonen) och leka i snö. Det blir ljusare och mindre grå-brunt. Och, har ni tänkt på att det blir tystare? Som om snön lägger sig som en dämpning över världen. Sedan väcker snön alla julkänslor och en önskan i mig om glögg, julmusik och storbak. Här kommer mina val hittills idag:
 
Motionsval:  Istället för att låna bilen av min man så har jag bestämt mig för att ta mig fram till fots idag. Krävdes viljestyrka i morse....
 
Matval: Jag har ätit mellanmål!!!! En grapefrukt och cashewnötter. Minsann! Hejja mig! I ärlighetens namn bryr jag mig inte om mellanmål om det inte ska till träning eller tuff hjärnverksamhet. Men, kanske kan det stabilisera mig under dagarna om jag får till en vana? Vad tror ni? Är mellanmål 'viktigt'?
 
Välbefinnandeval: Trots att jag har en hel del att göra så har jag valt att upptäcka första snön tillsammans med min underbara hund. Jag gjorde det mest viktiga tidigt i morse och sedan stack vi ut någon timma och busade i snön. Han tyckte den var mycket spännande. I vanliga fal tycker han att grävande och nosande och stoppa nosen i alla hål han hittar är det bästa som finns. Att dessutom ha ett täcke snö som gör upptäckterna än mer spännande samtidigt som den tar sig in i näsan och ger lite djup att böka runt i - ja det var tydligen toppen! Jag försökte lamt göra 'snöbollar' och kastade dem åt honom. Kära nån vad snabb han är! Härligt att se honom glad och alert och atletisk. Vi hade en mycket fin stund tillsammans!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: