gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 14 eller 'oväntad ordnar- och bakdag'

Kategori: Allmänt

Solen bjöd verkligen på sig själv de få timmar som den var uppe. Nackdelen med att bo östan om ett berg är att solen går ned väldigt kvickt för oss i Skövde. Den ska tydligen låna sitt ansikte någon eller ett par timmar extra på Skara-sidan. Men, det borde väl betyda att de får upp den senare? Eller?! Jag kommer tro det är så för rättvisans skull.
 
Var uppe tidigt och kände mig pigg och alert. Det gick över efter frukost (persikosmoothie - nomnom!) och när mannen kom förbi med taxen så var jag supertrött. Det där höll i sig och lunchen (färsk tortellini fylld med mozzarella, tomat och basilika) blev en långsam historia framför tvn.  Som tur är kände jag mig piggare efter middagen (hemmagjord svampsoppa med hembakt bröd) och fick gjort min träning (1h cykel enligt planering). Dagen var inte helt bortkastad dock. Jag passade på att städa, diska och ordna allmänt. Lika bra att passa på när man ändå är en amöba. Städa kan man liksom göra hur långsamt som helst. ;) Jag har även jobbat en stund.
 
Hur har det gått med mina va denna andra vecka? Jo, så här:
 
Motionsval: Mitt motionsval idag var en långsiktig satsning. Redan när jag började cykla kändes vänster knä skumt. Det mildrades efter en stund  och jag fortsatte cykla medan matlagningsprogram gjorde mig sällskap. Efter någon halvtimma började det kännas skumt igen men bara liiiite. efter 43 min började det göra ont och jag bröt vid 45 minuter. Kan tyckas som ett negativt val men i min värld är det positivt. jag har alltid pushat för hårt och tränat på skadade kroppsdelar. Denna gång var jag förnuftig och lyssnade på min kropp. Bättre att bryta och kunna cykla imorgon igen än att köra och knappt kunna gå imorgon. Genom att lyssna på våra kroppars signaler tror jag att vi kan undvika träningsstopp. När jag tror jag är vek skäller jag på mig själv för jag är faktiskt inte med i biggest loser. Ingen vinner på att jag skadar mig själv.
 
Matval: Citronvatten. Dessutom bakade jag bröd hemma. Ett härligt råg-graham-dinkel bröd som troligen kommer göra stopp i magen i några dagar. Men, det var det värt! Att träna på bara soppa kändes inte som en hit. Dessutom värmde baket upp min fina lägenhet och spred en härlig doft.
 
Välbefinnandeval: Idag har jag klickat hem magbakterier, jodpiller (gjorda på kelp), och 'rena' produkter för hår och armhålor. Bara tanken på att de är på väg hem till mig skapar välbefinnande och jag ser fram emot att köra en cleanse-vecka framöver som även inkluderar det jag använder på kroppen (inte bara det som åker i den). Välbefinnandet höjs även av att jag tycker om mig själv och ger mig själv en uppskattad gåva.
 
Hoppas ni har en god avslutning på veckan. Jag är tokladdad inför nästa vecka och ser fram emot att rocka den!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: