gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 3 och 4

Kategori: Allmänt

Dagarna springer på med mörka morgnar och kvällar. Här har det varit några tunga dagar inser jag nu i efterhand. Dels var fars dag i söndags, vilket är en väldigt påtaglig påminnelse om att min far inte är med mig i livet. Dels var det årsdagen av hans död i tisdags. Jag tänker varje år att jag är överraskad att jag inte tänker så mycket på den dagen och att den inte påverka mig så mycket som jag tror den ska göra. Easy Breezy. Eller inte... Omedvetet så påverkar den dagen mig otroligt mycket. Jag blir allmänt gråtig, kan inte sova och blir lite avtrubbad mot världen. Jag antar att sorg kan göra så med en. Hur mycket jag i mina tankar accepterar, reflekterar och inte laddar den dagen så är mina känslor och min kropp på ett annat plan. Håller tummen om att jag till nästa år kommer ihåg hur dessa dagar påverkar mig så jag gör planering därefter. Tycker ändå det har gått ok. Här är min val för igår och idag:
 
Motionsval dag 3: När min väninna meddelar återbud på vår promenad så är det väldigt lockande att åka hem och pilla navel. Mitt val blir att ringa mannen och taxen och promenera med dem istället. Mysigt. Jag älskar att gå armkrok med min man och då och då stjäla en kyss (fast taxen uppskattar inte när de blir för många och han inte får vara med).
 
Matval dag 3: Mitt matval var inte nyttigt men gott för själen: ett gott rödvin och pizza tillsammans med min man.
 
Välbefinnandeval dag 3: Jag märkte att jag var trött igår och lät mig ha 'sovmorgon' (allt efter kl 6) och ta det lugnt under dagen.
 
Motionsval dag 4(idag): Promenerade till min mans lägenhet idag eftersom det skulle lagas matlådor medan han var på jobbet. Gossetax och soffa i kombination lockade hårt. Istället hängde jag på min man till hans arbetsplats (ligger ute i skogen) och gick hem därifrån via ett friluftsområde med sjö. Blev ca 7-8 km i härligt höstväder. Dessutom tröttnöjd hund som låg i korgen medan jag lagade mat. ♥
 
Matval dag 4: Har ätit för lite idag och mitt val var därför att tvinga mig från soffan till köket och fixa grön drink och en sked med jordnötssmör som mellis.
 
Välbefinnandeval dag 4: Lång varm dusch med scrub för ansikte och kropp som följdes upp av hudnäring i form av body butter. Helt underbart! Jag är lite dålig på att ta mig den där extratiden när jag duschar och borde verkligen passa på att göra det mer ofta.
 
Jag hoppas era dagar varit finna denna första del av veckan. Snart är det helg! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: