gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 5 eller 'dagen vi nästan blåste bort'

Kategori: Allmänt

Hösten är här med besked! Och lagom till att den kommit med full styrka så ryktas det om en tuff vinter i antågande. Det är inte så svårt att föreställa sig denna regnblåst fast med snö istället, vilket är tillräckligt för att jag ska vilja gå i ide med katterna. Spenderar därför kvällen med att fundera över hur man bäst ordnar virtuella föreläsningar. ;) Skämt åsido. En god planering är prioriterat så att jag slipper frysa och halka omkring denna vinter. Förr om åren har jag varit bortskämd med att i värsta fall kunna krypa till kontoret (vilket är väldigt praktiskt när det kommer 1 meter snö under en natt). Nu ska här promeneras någon kilometer fram och tillbaka oavsett väder. *Får känsla av att det finns en brist i min självständighetsplan*. Ta bussen? Njae... Det är nog lika långt till mitt jobb från busstationen som det är härifrån. Nej, det är bara till att svälja stoltheten och brodda upp!
 
Men först höst. Så här såg mina val ut idag:
 
Motionsval: är stolt över mig själv. Övervann min lättja två gånger idag (framöver hoppas jag att mina motionsval kommer handla om mer avancerad eller ansträngd träning men just nu får ni hålla tillgodo med att jag är på det-regnar-snöbollar-i-helvetet-varje-gång-jag-tränar-nivå). Det blev en halvtimma på cykeln tidigt i morse och sedan bjöd jag mannen och taxen på promenad-date. Lättjan vann dessvärre en gång idag när jag tog bilen till stan för fika med vän istället för att gå. Nåja, Jätten mot latmasken 2-1!
 
Matval: Jag har en föreställning om att alla utom jag lyckas äta mellanmål och dessutom lyckas göra bra sådana. Därför blev jag extra glad när jag kom på att jag saknade mitt favvo-craving förra hösten: keso med päron och cashews. (Åh! nu kom jag att tänka på alfa-alfa-groddar och det vattnas i munnen!) Sedan att det snarare blev middag istället för mellis och skumtomtar till mellis istället för ett bra val - det väljer jag att bortse ifrån just nu. Jag sätter melliset imorgon, eller söndag... Eller... Jag belönar min tanke om mellis med höga tankar om mig själv. Enough said! ;)
 
Välbefinnandeval: Sovmorgon (till  kl 08) med lugn start. Tackar ja till erbjudande om fika-date med älskad vän. Tar på mig mina tjocka stickade tumvantar när jag går ut med hunden på kvällen trots att det inte ser klokt ut (föreställer jag mig). Tre bra val!
 
NU ska jag ta mig en kopp te och njuta av att valpen kommer sova någon timma. Sedan blir det ut i stormen igen innan ev. varmdusch och kryp ned i sängen med min spännande bok. Kan dock hända att jag kommer ha huvudet fyllt av glada tankar om framtiden. Jag och min fina vän har ett projekt på gång. Ok, vi har flera projekt på gång men detta handla rom något stort och bra! Något som kommer vara till stöd för många. Mitt hjärta och min magkänsla har hittat hem och då går det inte att tänka annat än att jag är på väg mot mitt syfte och att jag är på rätt väg framåt. Det är en underbar känsla att veta att man är precis där man ska vara. Det skänker mig glädje, lugn och lycka. Min man är på grabbhelg (sova över på logement och köra lumpen-stuk) med hemvärnet. Annars hade den dag varit fulländad genom att somna in bredvid honom. ♥
 
Jag hoppas ni har en fin kväll.

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Vad spännande med ert projekt! Det är en härlig känsla när man känner att man är på rätt väg.
    Det låter mysigt med promenader med mannen och taxen. Det är en av fördelarna med hund, åtminstone när vädret inbjuder till promenad.
    Hoppas du för en bra helg! Kram

    Svar: Det är verkligen jättehärligt!Att ha hund innebär promenader och jag märker att min kondition ökat genom att promenera med honom. Det finns dock en nackdel i att han måste ut i alla väder, flera gånger. Även regnstormar... Brr! ;)

    Vi har en toppen fin helg, jag och hunden och katterna. Kram!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-11-15 | 20:34:42
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: