gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dag 6 - eller 'dagen då vi besökte mamma'

Kategori: Allmänt

Vilket väder hörni! Blåsten fortsätter här och stundtals får den sällskap av regn. Blä blä blä! Jag och taxen trotsade dock vädret och for till min mamma för några härliga timmars bus och bortskämning. Han är så underbar denna lilla hund. Så snäll, söt och glad! Självklart smalt min mamma. Han har allt det hennes hund inte har: gillar pipleksaker, går att bära utan att det blir tungt, och gillar att mysa i knä't. Given match made in heaven. Han håller dessutom på att bli min stora grabb. Lyfte minsann på benet två gånger idag när vi var ute på morgonpromenad och kunde dessutom göra no 1 hos mamma (på gräsmattor, inte inne). Big day! (Ekvivalent till människoungars första steg eller första egna toabesök...)
 
Själv njöt jag av Catch-up och mammas supergoda makrill med stuvad spenat och rårörda lingon. Bortskämd Jätte! Jag trivs så bra hemma hos mamma och blir alltid så glad av att träffa henne. Jag borde faktiskt göra det mer ofta. Besöket hos henne får faktiskt bli mitt välbefinnandeval för dagen. Jag prioriterade rätt idag. Jag valde mitt besök hos henne istället för att stressa med jobb. Jag valde besök hos henne trots att det hade varit så enkelt att skylla på stormen. Ni är säkert bättre än mig men jobb och lättja och feghet är en ganska usel kombination av faktorer som jag alltför ofta låter influera mina val. Nu är vi hemma och taxen sover som en gris. det har han gjort sedan vi satte oss i bilen. Vanligen sover han en del på förmiddagarna men idag var allt så spännande att han inte fick ro.
 
Om en stund ska jag jaga ut honom på kvällens sista promenad innan vi kryper ned. Jag längtar efter att läsa min bok! Jag håller på att närma mig slutet och spänningen är total och ökar med var sida. Jag vet inte hur ni har det men jag lyckas i stort sett bara hålla mig vaken ett par sidor vanligtvis. Lite frustrerand kan jag säga. Jag kommer aldrig fram! ;)
 
Mina motions- och matval säger ni?! Mitt motionsval var att utöka en av promenadrundorna trots uselt väder. Mitt matval är att jag i kväll avstått något 'sött och gott', sett till att dricka vatten, och att jag lagade mat på spisen trots att latmasken kravlade omkring och spred lättja. Heja mig!
 
Jag hoppas ni har en härlig kväll på gång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: