gentlegiantafskofvde.blogg.se

Mål = motivation

Kategori: Allmänt

Varför kämpar vi med det vi gör? Vad engagerar oss? För mig är svaret alltid 'meningen med det hela'. Jag är så otroligt dålig på att göra saker för att de ska göras och behöver känna en mening, en större betydelse med det jag gör. Så, när jag snubblar över ett lokalt initiativ som involverar löpning och stödja cancerfonden så är det som en dörr som öppnar sig. Initiativet heter 'Spring för livet' och arrangeras här i Skövde den 1 maj. För att komma till arrangemangets officiella hemsida så klicka HÄR. Jag har bjudit med mina fina vänner och de samlar i sint tur sina fina vänner. ♥ Hur fint är inte det?! Tillsammans kommer vi träna och springa loppet. Eftersom vi bor i olika delar av regionen så har vi fixat en grupp på FB där vi kan följa varandra och peppa varandra. Därmed har hösten och våren med ens blivit väldigt mycket trevligare!
 
För er som följt mig en längre stund så vet ni att min pappa gick bort i cancer 2001. Han dog runt Fars Dag (ni kan tänka er hur jobbigt det är vart år runt skyltningen för denna dag), två veckor innan han skulle fylla 49. Min upplevelse är att när man förlorar någon nära så skapas det för alltid ett hål. Ett hål som man lär sig att leva med men som aldrig försvinner. I det hålet finns alla 'jag önskar han vore här', 'jag hoppas han hade varit stolt', och 'det är inte samma sak utan honom'. Det jobbigaste kan ofta vara att andra i ens omgivning förväntar sig att man ska läka och sluta sörja. Så, efter ett tag lär man sig dessutom att dölja hålet för dem som inte kan hantera att det är en del av ens vardag. När jag springer loppet den 1 maj så gör jag det i minnet av min pappa. Han sprang varje onsdag runt Gerdsken hemma i Alingsås (ca 8 km inkl sträcka fram och tillbaka till sjön). Det var hans stund och hans sätt att hålla sig i form, trots att han var väldigt aktiv i övrigt. Numer är det mitt föredragna träningssätt. Man kan inte springa och träna för ett lopp utan att komma i form. Det är en skön bieffekt! Så, jag ställer även upp i loppet för att ha träningsmål och komma i form. Min pappas önskan var att jag skulle må bra, nå mina mål och få ut glädje och kärlek ur livet. Att komma i form för detta lopp och genomföra det är ett sätt att ära denna önskan.
 
Med förnyad energi och glädje ska jag nu gå och inventera min tärningsgarderob och se om den på något vis behöver kompletteras. Jag hoppas att ni har en god start denna fredag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: