gentlegiantafskofvde.blogg.se

2 veckor laddning

Kategori: Allmänt

Sitter här och filurar. En tanke har legat och skimrat i ett par veckor och nu har den grott lite mer. Efter att ha lämnat in min avhandling i fredags (för mitt-seminarium) så har jag ett par lugna veckor framför mig. Nästan för lugna. Och, vad gör man med två veckor? Jag tänker att det är ett utmärkt tidsintervall för att köra på en satsning på mitt välbefinnande. Köra lite extra för att ha en god grund inför hösten när mörkret kommer, arbetet far igång igen och kylan kommer smyga sig på. Jag har länge velat komma igång med mina morgonpromenader. Eftersom jag har haft ovanligt mycket att göra har jag istället prioriterat att börja jobba runt sex (eller fem eller fyra beroende på exakt hur mycket jag haft).  Nu är det ju ypperligt tillfälle att prioritera det välbefinnande som kommer av att promenera var morgon. Jag gör det dessutom gärna innan frukost! Ett mål under dessa två veckor blir således att promenera var morgon.
 
Jag har skaffat ett par skönlitterära böcker (eller snarare tio) som jag tänkte läsa i somras men som jag inte fick ro till. Jag älskar att läsa och saknar det. Jag märker dessutom att jag varvar ned fint och får god sömn om jag läser en stund innan jag somnar snarare än ser på TV och slösurfar. De senaste veckorna har jag dessutom suttit till runt midnatt (det är nu ni kan göra matten över exakt hur mycket för lite jag har sovit...) med mina texter. Därför blir ett mål för dessa två veckor att läsa en stund varje kväll.
 
En sista sak som jag vill få rutin på igen är mina gröna drinkar. Oavsett om de är med vetegräs, alger, nässlor eller en blandning av gräs, nässlor och alger så tycker jag mig märka en kick i vardagen och en bättre mage när jag får i mig en grön drink var morgon. Ett mål blir därför att ta en grön drink var dag (gärna morgonen). Sammanfattningsvis blir då målen för dessa två veckor trefaldiga:
 
  • Promenera var morgon
  • Läsa var kväll
  • Grön drink var dag
Det känns som en görbar lista. Givetvis kommer jag försöka inspirera mig till att cykla, yoga/stretcha/meditera och jobba med hantlar och core. Men, varför sätta upp en plan som jag kommer tycka blir för mycket? Jag är superduktig på att sätta ribban för högt och därför faktiskt aldrig ge mig själv en chans att lyckas. Med den trefaldiga listan så kommer jag lyckas och kan vara stolt över mig själv. Heja heja! ♥
 
 

Kommentarer

  • ZtorZillen säger:

    Otroligt enkelt egentligen och smart...bättre skriva små korta mål så att man klarar av det, jag har också en tendens att sätta upp för höga mål!

    Svar: Jag tycker din lista över mål ser superfin ut! Riktigt schysst att dela upp i tre nivåer dessutom! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-09-08 | 19:15:27
    Bloggadress: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här: