gentlegiantafskofvde.blogg.se

Hemma hos mig

Kategori: Allmänt

Lite blandade bilder...
 
Det bästa med min prinsessa är att han uppskattar presenter:

Så här trött blir valpen av att leka med nya kompisen på gården:

Fast, det varar ju inte så länge! Och, varför ta en leksak i taget när man kan ha alla på samma gång?!

Utsikten från köket (när jag står upp, sittandes ser jag bara trädkronor och berget):

Sovrummets fönster:
 
Dagens lunch:
 
Lunch imorgon på jobbet (önskar jag var lite mindre lat och gjorde egen hemma - det kommer!):

Tänk på att dricka vatten! Två sådana här per dag, mer om du tränar!
 
Mina favorit drycker i vardagen (havredrycken i mina smoothies med persika, juicen till mina gröna drinkar):
 
Jag vill ha alla inspirerande och bra saker framme nu när jag flyttat! Quinoa, linser, dinkelpasta med spirulina, mixern, vattenkokaren, juicepressen... På baksidan av burkarna ryms matvete, bulgur och couscous (fullkorn).

Kryddor och oljor är trevliga smakhöjare. Jag har fina olivioljor (alltid gott i sallader och på pasta), olivoja med smak av tryffel (en riktigt smakhöjare för min risotto), citron (helt fantastisk att ha på pasta med ruccola, valnötter och lax!), och chili (schysst till woker), rapsolja med smak av vitlök (bra att steka i eller ta över olika rätter - passar bra till mycket1), valnötsolja och min fikonbasalmico (perfekta kombinationer när du blandar ost och grönt!)....

Ja... Det var väl de bilderna jag hade att bjuda på från helgen. ;) Nu har ni fått kika lite mer på hur jag har det!
 

Kommentarer

  • Smulan säger:

    Cool katt och otroligt charmig vovve. Så klart man ska ha alla leksaker samtidigt, haha.
    Håller med om att det på nåt sätt känns inspirerande när man ser den nyttiga maten.
    Vi har tyvärr inte plats att ha nåt sånt framme.
    Vi har ganska stort kök, ca 16 kvm. Men det är fönster och dörrar överallt så vi har knappt nån arbetsyta. Är väl knappt 1 m totalt. Men vårt hus byggdes som fritidshus så vi är glad att det är såpass stort som det är och att det finns tvättstuga:-)
    Det går ju att baka och pyssla på köksbordet.
    Kryddor är kul. Det kan få den mest tråkiga mat att bli spännande. Vi har en stor kryddhylla i vårt skafferi som man går in i.
    Kul att få se lite från ditt hem:-)
    Kram

    Svar: De är jättefina! :-)
    Låter som ett underbart luftigt och ljust kök! Låter underbart med walk-in-skafferi dessutom!

    Kramar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-09-09 | 22:38:01
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: