gentlegiantafskofvde.blogg.se

Lite för mycket höst på en gång

Kategori: Allmänt

Vackra höstiga torsdag. Jag skulle fylla dig med åstadkommanden. Med långpromenad och med glädje. Istället glider du mig ur händerna pga förkylning med feber och huvudvärk. Liggandes under täcke med katt på bröstet, på ryggen, på armen, mellan benen så är du ändå en mysig torsdag. Fylld med te, förvirrade uppvaknanden och myskläder för att trotsa kyla och grått. Det blev lite för mycket höst på en gång när skolstarts-förkylningen och frusna fötter infunnit sig. Bäst betraktas skiftande färger i träd och tunga moln från sängen med tända värmeljus ackompanjerade av ett lågt brummande från katt. Jag ger denna dag till vilan och till kroppen. Imorgon ger jag dagen till mina fina studenter.
 
Höst - jag hyllar dig i all din kraft! Ingen annan årstid gör mig lika ödmjuk.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: