gentlegiantafskofvde.blogg.se

Runnin' pink 'n sober in October

Kategori: Allmänt

Så där. Då vart man på banan igen. Efter en vecka under isen så känns det som att jag är redo att kika fram igen. Jag tvivlar stundtals när valpen springer runt med något mysigt han grävt fram i kattlådan men på det stora hela känner jag mig alltmer säker på att tröttdvalan är över. Dessutom väntar oktober! Denna underbara månad! ♥ Då kan man ju inte stanna inne under täcke. Nej, det lämnar jag till december och januari!
 
I oktober pågår två kampanjer som jag tycker är värda att uppmärksamma. Rosabandet drar igång sina rosa kampanjer och Systembolaget drar igång sin 'sober oktober' månad. Dessa stödjer jag gladeligen. I praktiken innebär det att jag väljer rosa produkter istället för vanliga när jag handlar eller shoppar. Om jag köper mat på ICA så tar jag den rosa påsen istället för den vanliga, och ganska tråkiga, påsen med affärens namn tryckt i svart, rött och grönt. Om jag ska köpa kroppsprodukter så check på rosa istället för vanliga om det ändå är likvärdig produkt. Inte så mycket väsen i vardagen men ändå små bäckar som förhoppningsvis kan ge något. Vad gäller Systembolagets kampanj så är det enkelt: nykter i oktober. Detta är en kampanj som startats uppe i en stad i norr. Dessvärre kommer jag inte ihåg var. Any who... Min poäng är att jag stödjer dessa två insatser.
 
Förutom lite PK (politiskt korrekta) insatser så ska jag dessutom börja springa igen. Jag saknar att springa. Det har gått två månader sedan jag skadade mig. Ergo: jag ska springa igen. Givetvis fattar jag att jag inte kan köra på som innan skadan och troligen kommer jag inte heller kunna det rent fysiskt. Men, jag ska smyga igång. Förhopningsvis kan taxen hänga på då och då också! Och där har ni mitt oktober i ett nötskal: rosa, nykter och springandes! :)
 
För mer info om kampanjerna, klicka på texten under bilderna. Jag vill även påpeka att jag inte har ett politiskt intresse eller ekonomiskt intresse i dessa kampanjer. Jag vill inte heller säga att de skulle vara de bästa eller enda lösningarna på hälsoproblem i vårt land. Men, de inspirerar mig till vardagshandlingar som kanske bidrar till något om vi har tur.
 

Kommentarer

  • Smulan säger:

    Vad skönt att du börjar få tillbaka lite ork. Är jobbigt när man är så trött och inte har energi även om man vill.
    När jag har såna perioder försöker jag lyssna på kroppen och låta den vila mycket. Den behöver nog det och då tror jag att kroppen laddar batterierna igen.
    Jag har haft en period med mycket på G och lite ork pga min sjukdom. .
    Har fått prioritera ochvälja det jag mest behöver fokusera på och låtit det andra vänta. Nu börjar jag bli lite bättre igen:-)
    Hoppas du kan börja springa snart och att det kommer att gå bra. Att göra saker man gillar fyller på energin.
    Var rädd om dig.
    Kram

    Svar: Tack vännen! Det är riktigt skönt att ha mer energi och att längta efter löpning även om det inte blir långa sträckor nu i början. Tror det är helt rätt att prioritera och starkt och klokt att erkänna när man inte orkar allt. Ska snart kika in hos dig och se hur du har det. :)
    Varma kramar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-10-01 | 05:24:09
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: