gentlegiantafskofvde.blogg.se

Söndagsmood

Kategori: Allmänt

Startade dagen redan kvart i sju imorse. Jag får väl erkänna att jag oftast vaknar runt halv sex alla dagar. Men, när jag måste gå upp träder en vansinnig trötthet in. Precis som att alarmet sänder ut negativ energi hela natten. Purk! Nåja... Upp och vakna till med ett stort glas vatten. Valpen kom redan kl 7. Det hade på förhand utlovats han skulle vara sååååååå trött och säkert vilja gå och lägga sig igen. Men icke. Kvart över sju konstaterade jag att här inte skulle sovas än på ett tag. Under tiden han trakasserade katten och hans mat blötte upp sig fixade jag morgonens juice:
 
 
 Ett glas med två apelsiner (de var ovanligt torra), en röd grape och en citron pressade ihop i en himmelsk blandning. Detta glas kompletterades sedan med en rågbrödsmacka (Kung Markatta) med ägg och kaviar efter morgonpromenaden. Därefter lyckades valpen komma till ro och vi gick och lade oss en stund. Jag älskar att sova! Sedan dess har vi spenderat dagen med en massa lek och bus, en del mys och massa slösurfande. Inte så mycket som har blivit skrivet (ännu). Till mitt förtret upptäckte jag att min lunch låda fryst (!) i kylen. Så, till lunch tjurade jag i mig en banan och en skyr. Därav gjorde vi tidig middag här:
 

Färsk tortellini med ost fyllning som fick en blandning av fräst sparris, kantareller och lök över sig samt lite riven Allerum herrgårdsost. Mumma! 400 kalorier. Helt ok för gottemiddag! Till kvällsmål (för jag gissar att jag bli hungrig en gång till idag, men det är inte säkert) blir det blandade melonbitar.
 
Jag hoppas ni har haft en superfin helg hittills och att ni får en god kväll. Här ska det skrivas lite och förberedas mentalt för att mina nya studenter kommer imorgon. Yeay!

Kommentarer

  • Smulan säger:

    Haha, valpar kan ha hur mycket energi som helst, speciellt när dom inte borde ha det:-D
    Men dom är underbara!
    Vad gott med färsk tortellini. Det ska vi äta när jag pulvrat klart:-)
    Hur lyckades matlådan frysa i kylen??
    Mysko!
    Hoppas du får en fin vecka min fina vän.
    Kram

    Svar: Vi kan väl säga att jag och kylen inte har varit helt synkade? ;) Nu tycks jag ha fått den inställd på rätt nivå och det är kallt men saker fryser inte. Yeay!
    Veckan har varit fin men hektisk och jag fattar inte riktigt hur jag har fixat långa dagar och alltför lite sömn. Känns som om man vore 20-something igen! ;)

    Kramar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-09-01 | 21:28:39
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: