gentlegiantafskofvde.blogg.se

Inga löften men flera mål

Kategori: Träning

Jag har aldrig haft nyårslöften. Eller, så har jag haft dem men misslyckats med dem typ första dagen så att jag helt enkelt förträngt glömt bort dem. Kollar tillbaka i bloggen men nej - inget spår. Jag tror att jag inte har löften delvis för att jag och min man inte firar högtider på något särkskilt vis (även om han fått mig att lova att vi "gör något roligt" nästa år på nyårsafton) och delvis för att jag inte riktigt ser poängen. Ska jag lova mig själv saker? (inte riktigt någon annan som bryr sig här...) Det gör jag varje dag! Jag är dessutom ganska kass på att finna motivation när enda anledningen är att jag 'borde' eller att det bara hänger på och påverkar mig. Så nej! (Sedan kan vi diskutera mitt behov av självutveckling då jag själv och mitt eget välbefinnande borde vara skäl nog att springa runt jordklotet för. Men, vi tar det i babysteps!)
 
Även om jag inte har löften så har jag en del mål. För första halvan av året har jag som mål att:
  • Springa en mil.
  • Ställa upp i minst ett lopp.
  • Gå ned ett kilo i veckan (=26 kilo)
  • Skriva min avhandling
  • Öka styrka i min core (det 'enklaste' målet då denna är obefintlig...)
  • Skriva min avhandling
För andra delen av året har jag som mål att:
  • Ställa upp i en halvmara (Bromölla i november)
  • Gå ned till 76 kilo
  • Vara disputerad
  • Skriva en egen artikel
Jag tänker att vikten kommer minska i relation till att jag jobbar på min löpträning. Men, som stöd så ska jag fortsätta äta bra, sova ordentligt, dricka vatten och te, samt försöka ha en aktiv fritid med hund och vänner. (Och så kanske jobba med den där självkänsla grejen då... )

Kommentarer

  • Tigerhonan säger:

    Hej! Självklart inte, skriver med dig på listan när jag kommer hem :)

    Svar: Vad roligt!
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-01-05 | 16:13:03
    Bloggadress: http://Nattstad.se/tigerhonan
  • ZtorZillen säger:

    Bra mål! Och smart att ha halvårsmål..det ska jag nog också ha...!

    Svar: Kikade in hos dig och du har satt upp ett riktigt bra mål!Jag tror en uppdelning av året kan vara bra för Mig. Jag har en tendens att sätta målen skyhögt och blir utmatad bara av att titta upp på dem. Just nu känns det hanter- och görbart. Jag har även satt upp belöningssystem för alla små pyttesteg som kan tänkas så att jag blir motiverad och glad och kan mäta mina framgångar. Förhoppningsvis leder båda strategierna till att jag lyckas komma i mål! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-01-05 | 23:56:13
    Bloggadress: http://www.ztorzillen.blogg.se

Kommentera inlägget här: