gentlegiantafskofvde.blogg.se

På andra sidan

Kategori: Allmänt

 
 
Har precis överlevt en riktig mansförkylning och vaknat till liv efter vad som känns som en evighet. Har lite rossel kvar i bröstet men räknar med att det går över inom kort. Är med andra ord på andra sidan om förkylningen. Är även på andra sidan av helgerna. Ja, det är ju en kvar men ingen tycks räkna med trettondagen. Jag tänkte bombardera er med bilder men orka gå in i arbetsrummet och hitta sladden för mediaöverföring liksom... SÅ kry är jag helt klart inte (jag är ju lat i vanliga fall). Har lyckats lägga på mig lite till och tickar nu in på 110 kg. Min tyngsta vikt någonsin. Helt klart en ögonöppnare och en rumpspark. Jag hoppas det mesta av det är vätska (hör andra skylla på sådant) för riktigt SÅ mycket har jag inte ätit även om jag varit sängliggande. Har snarare ätit för lite. Men, vågen säger annat så någonstans har det slunkit in.
 
Så, med chocken fortfarande i kroppen så tänker jag att jag måste ta tag i det här på riktigt nu. Jag har ett halvår kvar till min födelsedag. Det innebär att jag har 26 veckor. Jag utmanar härmed mig själv att gå ned ett kilo i veckan till den dagen och därmed väga 84 kilo på min födelsedag. En uppdatering på mina siffror:
 
Invägning: 110 kg
BMI då: 35.2
Vikt idag: 110 kg
BMI nu: 35.2
Mål-vikt: 84 kg
Mål-BMI: 26.9
Kvar till mål: 26 kilo, 8.3 i BMI
 
Jag har fortfarande som mål att gå ned till 75 men detta får bli mitt första mål. Uppdateringar av vikt kommer ske på måndagar och fredagar. Övriga dagar får ni följa med mig i träning och mat. OM jag fotodokumenterar kanske det kan motivera och hålla mig på banan? Det och om jag bara kan få yttepyttelite motivation...Är ju så kass på att göra saker bara för att de ska göras. Hmmm... Måste helt enkelt utveckla belöningssystem! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: